افغانستانجهان

آزادی 26 شهروند اهل افغانستان از زندان‌های پاکستان

 

وزارت امور مهاجرین حکومت سرپرست اعلام کرده است که 26 تن از شهروندان اهل افغانستان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به کشور برگشت داده شدند.

این وزارت روز پنج‌شنبه،بیستم میزان در صفحه پیام ایکس اعلام کرده است که 26 شهروند افغانستان که توسط پولیس پاکستان بازداشت شده بودند از محابس این کشور آزاد شدند.

این وزارت تصریح کرده است که زندانیان تازه آزاد شده به تاریخ 19 میزان سال جاری از طریق مرز تورخم ولایت ننگرهار به افغانستان برگشت داده شدند.

این درحالی است که وزارت امور مهاجرین در یک پیام جداگانه در صفحه ایکس از برگشت چهار هزار هزار تن از مهاجران اهل افغانستان از طریق گذرگاه سپین بولدک و مرز تورخم نیز خبر داده است.

این وزارت تصریح کرده است که از این میان 216 خانواده که شامل 359 نفر می‌باشند از سوی پولیس پاکستان به صورت اجباری برگشت داده شدند.

پیش از این حکومت پاکستان به شهروندان اهل افغانستان که به صورت غیر قانونی وارد این کشور شده بودند هشدار داده بود تا در اسرع وقت به کشور خود بازگردند هر چند که این تصمیم با واکنش های ملی و بین‌المللی همرا شده بود و اما پاکستان اظهار داشت که هیچ کشوری مهاجران غیر قانونی را نمی‌پذیرد.

 

دکمه بازگشت به بالا