افغانستان

رادیو خصوصی «عینک» در ولایت لوگر به فعالیت آغاز کرد

بر اساس گزارش‌ها رادیو خصوصی «عینک» بعد از حدود دو ماه نشرات آزمایشی به طور رسمی در شهر «پل‌علم» مرکز ولایت لوگر به فعالیت آغاز کرد.

خبرگزاری دولتی باختر تحت کنترول امارت اسلامی روزیک‌شنبه، بیست‌وچهارم جدی گزارش داده که نشرات این رادیو با حضور شماری از مقامات حکومتی به شمول ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی برگزار شد.

مطیع‌الله سرور، مدیر مسول رادیو عینک گفته که این رادیو از ساعت ۶ تا ۱۲ شب در پخش برنامه‌‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی، صحی، آموزشی، تربیتی و برنامه‌های ویژه کودکان و زنان فعالیت خواهد کرد.

همچنین ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در مراسم راه‌اندازی رادیو عینک با اشاره به ایجاد زمینه کاری برای فعالیت رسانه‌ها از مسوولان رسانه‌ها خواسته تا فعالیت‌های شان را در چارچوب «شریعت و مطابق خط مشی امارت اسلامی» انجام بدهند.

این در حالی است که در دوسال فعالیت شماری زیادی از رسانه‌‌ها در کشور به دلیل مشکلات اقتصادی و سانسور در کشور متوقف شده است.

بر اساس گزارش مرکز خبرنگاران افغانستان بیشتر از نیمی از حدود ۶۰۰ رسانه‌ی صوتی، تصویری، چاپی و آنلاین با روی‌کارآمدن دوباره‌ی امارت اسلامی بسته شده و صدها خبرنگار و کارمند رسانه‌ای کشور را ترک کرده‌اند.

گفتنی است که در کنار رادیو عینک، پنج رسانه از جمله رادیوهای خصوصی پیوند ملی، زینت، اتحاد و مهال و رادیو ملی(دولتی) در ولایت لوگر فعالیت دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا