افغانستانجهان

امارت اسلامی حمله بر شفاخانه در فلسطین را محکوم کرد

وزارت خارجه امارت اسلامی حمله اسراییل بر شفاخانه «المعمدانی» در غزه را نکوهش کرده و آن را «جنایت و وحشت بزرگ» در برابر بشر خوانده است.

عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی این وزارت روزچهارشنبه، بیست‌وششم میزان با نشر خبرنامه‌ای حمله بر شفاخانه در فلسطین را محکوم کرده است.

در خبرنامه‌‌ای این وزارت آمده است که «وحشت و بربریت اسرائیل گرفته نشود، امکان دارد وضعیت منطقه وخیم‌تر شود و راه را برای واکنش‌هایی باز کند که از کنترل بیرون باشد و به ضرر همه‌ی منطقه و جهان تمام شود».

در ادامه آمده است که امارت اسلامی از سازمان‌های همکاری اسلامی، سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر، ملل متحد و تمامی مردم و حکومت‌های جهان خواسته تا هرچه زودتر جلو تکرار حملات « وحشت اسراییل » را بگیرد و تنها به محکوم کردن اکتفا نکنند.

وزارت خارجه امارت اسلامی هشدار داده در صورتی که جلو این «وحشت و بربریت گرفته نشود» و بدتر شدن وضعیت منطقه راه را برای واکنش‌های باز کند که از کنترول بیرون بوده و به ضرر همه‌ی منطقه و جهان تمام شود.

امارت اسلامی خاموشی بعضی کشور‌ها را عامل افزایش مظالم و «وحشت اسراییل» در برابر فلسطین خوانده تاکید کرده که امارت اسلامی با فلسطینی‌ها و آن‌عده کشورها و نهایدهایی هم‌صدا است که خواهان جلوگیری عاجل «نسل‌کشی جاری و به محکمه‌کشانیدن جنایت‌کاران هستند».

حمله بر یک شفاخانه در غزه که منجر به کشته شدن حدود ۵۰۰ تن شد با واکنش‌های جهانی مواجه شده است.

بر اساس گزارش‌‌ها وزارت صحت فلسطین ارتش اسراییل متهم به این حمله کرده اما اسراییل این ادعا‌ها رد کرده است.

این در حالی است که درگیری‌های شدید میان اسراییل و گروه حماس پس از حملات غافلگیرانه حماس آغاز شده که پس از کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار تن همچنان ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا