افغانستان

ملیتری‌ دات‌کام: ترور داوود مزمل بیانگر قدرت نفوذ داعش در صفوف طالبان است

به دنبال حمله‌های هدفمند اخیر شاخه خراسان گروه داعش بر چند مقام طالبان در افغانستان از جمله داوود مزمل، والی این گروه در بلخ، ملیتری‌ دات‌کام در مقاله‌‌ای نوشته است که ترور مزمل نشان‌دهنده قدرت نفوذ داعش در میان صفوف طالبان است.

این مقاله که از سوی یک تن از استادان دانشگاه کلمسون نوشته شده، روز پنج‌شنبه، ۳ حمل، در وب‌سایت ملیتری‌ دات‌کام نشر شده است.

نویسنده معتقد است که موج جدیدی از تلاش‌های شاخه خراسان داعش برای ترور مقام‌های رده‌ نخست طالبان، نگرانی‌ها از توانایی داعش برای حمله بر اهدافی در بیرون از افغانستان را نیز افزایش داده است.

به باور نویسنده‌، افزایش حمله‌های هدفمند شاخه خراسان داعش در افغانستان ادعای مقام‌های پیشین این کشور و ناتو از جمله اشرف‌ غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان، ینس‌ استولتنبرگ، دبیر کل ناتو و جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین امریکا، مبنی بر شکست داعش در افغانستان را کذب ثابت می‌کند.

نویسنده مقاله در ادامه نوشته که شاخه خراسان داعش تهدیدی است که طالبان توانایی مهار آن را ندارند و تقویت این گروه تهدید مستقیم بر منافع غرب در داخل و بیرون افغانستان خواهد بود.

پیش از این، فرمانده سنتکام نیز گفته است که شاخه خراسان داعش در افغانستان در آینده می‌تواند حمله‌هایی را در امریکا سازمان‌دهی و اجرا کند.

دکمه بازگشت به بالا