افغانستان

سرپرست سفارت آمریکا برای افغانستان؛ رهبر طالبان زنان افغان را مجازات می‌کند

سرپرست سفارت آمریکا در افغانستان هشدار داد که ادامه وضعیت جاری زنان در افغانستان بسیار نگران‌کننده است و آمریکا با تمام قدرت تلاش می‌کند تا طالبان را مجبور به تغییر رویکردش کند.

کرین دیکر در گفتگو با رسانه‌ها گفت که آمریکا در هر مذاکره‌ای با طالبان، خواستار تغییر رویکرد آنان نسبت به زنان شده است. زیرا محرومیت زنان از حق کار و تحصیل، آینده افغانستان را ویران می‌کند.

وی مسوولیت تمامی محدودیت‌ها علیه زنان و دختران افغان را متوجه رهبر طالبان، ملا هبت‌الله دانست و گفت در نتیجه این محدودیت‌ها، نیمی از جمعیت افغانستان مجازات شده‌اند.

سرپرست سفارت آمریکا تاکید کرد که آمریکا خواهان ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان است اما ساختار حاکمیت طالبان چنین نیست.

وی همچنین گفت آمریکا از هیچ مقاومت مسلحانه‌ای علیه طالبان حمایت نمی‌کند و مردم افغانستان باید از طریق گفتگو به راه‌حل برسند.

خانم دیکر در پایان هشدار داد که وضعیت بشری نگران‌کننده جاری در این کشور، می‌تواند مردم را علیه طالبان بشوراند، بنابراین طالبان باید به نیازهای مردم توجه کنند، در غیر این صورت بقای حکومت آن‌ها به خطر می‌افتد.

وی همچنین اتهامات مبنی بر دریافت کمک‌های آمریکا توسط طالبان را رد کرد و گفت در دو سال گذشته، آمریکا بزرگ‌ترین کمک‌کننده به افغانستان بوده است.

دکمه بازگشت به بالا