آموزشافغانستان
موضوعات داغ

ستایش سفیر جاپان از امنیت افغانستان؛ تامین امنیت بی‌پیشینه است

سفیر جاپان در کابل در دیدار با سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی، تامین امنیت در افغانستان را در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه خوانده است.

وزارت خارجه امارت اسلامی به روز جمعه، ۱۶ سرطان با نشر خبرنامه‌ی گفته که تاکاشی اوکادا، سفیر جاپان در کابل این سخنان را امروز در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست این وزارت مطرح کرده است.

براساس خبرنامه، سفیر جاپان در این دیدار همچنان گفته که کشورش خواهان تعامل و گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مواد مخدر، آموزش، تغییر اقلیم، آثار تاریخی، صحت و سایر بخش‌ها است.

در همین حال سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی گفته جهانیان نباید از دست‌آوردها در راستای تأمین امنیت، مواد مخدر، آموزش، معالجهٔ معتادین، خدمات صحی و سایر بخش‌ها در افغانستان چشم‌پوشی کنند.

متقی تاکید کرده جامعه جهانی باید راهکاری را در پیش گیرند که امارت اسلامی به حمایت آن در جهت مثبت حرکت کند.در خبرنامه همچنان آمده که دو طرف در این دیدار، روی نیاز برای تعامل و گسترش همکاری‌ها تأکید کرده‌اند.

با این همه دو طرف در این دیدار به مسایل و محدودیت‌های وضع شده بالای زنان و دختران در افغانستان بخصوص تصمیم اخیر امارت اسلامی در خصوص منع فعالیت آرایشگاه‌های زنانه که انتقادها و نگرانی‌های گسترده را در پی داشته اشاره‌ی نکرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا