افغانستانزندگی

یک نهاد در کابل برای ۲۵۰ زن مواد غذایی توزیع کرد

به دنبال محدودیت‌های وضع شده از سوی امارت اسلامی بالای آموزش و کار زنان، نهاد «اصیل» به ۲۵۰ زن که شغل خود را از دست داده‌اند، مواد غذایی توزیع کرد.

«اصیل» یک نهاد فناوری است که بخشی از آن برای جمع‌آوری کمک‌های بشری در افغانستان اختصاص یافته و از این طریق توانسته است تا اکنون نیم میلیون نیازمند را در افغانستان کمک کند.

سمیرا گوهری، مسؤول بخش مطبوعات این نهاد می‌گوید که آنان اخیراً به ۲۵۰ فامیل در کابل مواد خوراکی توزیع کرده‌اند و این روند در ولایت‌های دیگر نیز تطبیق می‌شود.گوهری در گفتگو با خامه‌پرس افزود: «ما زنانی را کار شان را از دست داده اند یا سرپرست فامیل خود استند، شناسایی و کمک می‌کنیم.»

این کمک‌ها شامل آرد، برنج، روغن، بوره و دیگر مواد غذایی می‌شود.

این نهاد تاکید می‌کند که کمک‌های بشری را از طریق برنامه‌ی «Aseelapp» با کمک کننده‌ها و نهادهای سازمان ملل هماهنگ و دریافت می‌کند.

سهیلا، معلمی که پس از آمدن امارت اسلامی شغل خود را از دست داده و نیاز به کمک‌های بشری پیدا کرده است.او گفت: «من در ده‌دانای کابل زندگی می‌کنم. قبلا معلم بودم و اکنون در خانه‌ی کرایی زندگی می‌کنم که وضعیت مالی ام ثابت نیست.»

این در حالی است اوچا، نهاد هماهنگ کننده کمک‌های بشری می‌گوید که یک میلیون زن و ۷۰۰ هزار کودک در افغانستان به دلیل کمبود بودجه از کمک‌های بشری محروم شده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا