افغانستان

بزرگان جمهوری‌خواه آمریکا به دنبال تحریم‌های گسترده‌تر علیه طالبان

شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شده است، بزرگان جمهوری‌خواه قصد دارند تا در پاسخ به نقض گسترده حقوق بشر از سوی طالبان، تحریم‌های سخت‌تری را علیه این گروه وضع کنند.

در لایحه نوشته شده از سوی بزرگان جمهوری‌خواه آمریکا که قصد ارائه آن به مجلس این کشور را دارند، از دولت بایدن خواسته شده تا جلوی هرگونه معامله و اعطای ویزا به طالبان را بگیرد.

این لایحه که با عنوان «قانون تحریم‌های طالبان» منتشر شده، در صورت تصویب در مجلس آمریکا نه تنها این گروه را به دلیل نقض گسترده حقوق بشر و حقوق افغان‌ها تحریم می‌کند، بلکه محدودیت‌های شدیدی به دلیل فعالیت‌های دهشت‌افگنانه و قاچاق مواد مخدر سر را آن‌ها قرار می‌دهد.

فاکس نیوز در گزارش خود تاکید ورزیده است که طالبان زنان، اقلیت‌ها و جوانان را سرکوب می‌کند، کمک‌های جهان به نیازمندان افغانستان را غارت می‌کند و این کشور را به پناهگاه دهشت افگنان بدل می‌سازد، اما حکومت جو بایدن در جلوگیری از این وضعیت ناتوان است.

سناتوران جمهوری‌خواه آمریکا از طالبان خواسته‌اند تا برای جلوگیری از تصویب تحریم‌های بیشتر علیه سرکردگان این گروه، سیاست‌های خود را در قبال مردم افغانستان تغییر دهند، روابط خود را با گروه‌های دهشت‌افگن قطع کنند و در عین حال به حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی رسانه‌ها احترام بگذارند.

دکمه بازگشت به بالا