افغانستان

مجاهد: نشست شورای امنیت با موضوعات بی‌اهمیت منحرف شد

سخنگوی طالبان در واکنش به انتقادات مطرح شده علیه این گروه در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، اظهار داشت که این نشست صرفا با طرح دو موضوع «جزئی» حق کار و تحصیل زنان منحرف شده است.

مجاهد با بیان اینکه مقامات سازمان ملل باید در این نشست در مورد مسائل مهمتر و اساسی‌تری همچون به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان و حذف نام رهبران این گروه از فهرست تحریم‌های سازمان ملل بحث و تبادل نظر می‌کردند، افزود که موضوعاتی مانند برقراری امنیت و ثبات در سراسر افغانستان، پیشرفت‌های اقتصادی این گروه، گسترش و توسعه نظام آموزشی و ده‌ها موفقیت دیگر رژیم این گروه به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفت.

سخنگوی طالبان همچنین مدعی شد که سازمان ملل همچنان تحت تاثیر و نفوذ «حلقه‌های مغرض» قرار دارد و علیه منافع ملی مردم افغانستان به کار گرفته می‌شود.

از سویی دیگر، نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، طالبان را به دلیل نقض گسترده حقوق بشر، عدم پایبندی به تعهدات در زمینه اعمال عفو عمومی و نیز اعمال سیاست‌های تبعیض‌آمیز و آپارتاید جنسیتی علیه زنان و دختران افغان، مورد انتقادات جدی قرار دادند.

در این نشست همچنین نسبت به اوضاع ناامن و بحرانی در افغانستان و حضور روزافزون گروه‌های دهشت‌افگن و افراط‌گرا ابراز نگرانی عمیق شده است.

دکمه بازگشت به بالا