افغانستان

نگرانی‌های پاکستان از جانب گروه‌های دهشت‌افگن مستقر در افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که این کشور نگرانی‌های جدی خود را در ارتباط با فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان با مقامات طالبان مطرح کرده است.

ممتاز زهرا بلوچ با بیان اینکه طالبان باید به پاکستان و جامعه جهانی اطمینان دهد که از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نمی‌شود، خواستار پایبندی طالبان به وعده‌های خود مبنی بر جلوگیری از فعالیت گروه‌های دهشت‌افگن شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طی روزهای اخیر موج حملات دهشت‌افگنان و خونین در شهرهای مختلف پاکستان اوج گرفته و موجب نگرانی شدید مقامات این کشور شده است.

پیش از این نیز وزیر دفاع پاکستان بارها از نقض تعهدات طالبان برای قطع همکاری با گروه‌های تروریستی انتقاد کرده بود. وی ادعاهای طالبان مبنی بر عدم حضور تروریست‌ها در افغانستان را رد کرده و اعلام کرده بود که اخیرا تعدادی از اعضا و فرماندهان طالبان پاکستانی در داخل خاک افغانستان کشته شده‌اند.

با وجود انتقادات تند پاکستان، نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان به تازگی برای رایزنی با مقامات طالبان به کابل سفر کرده است. طالبان نیز پیشنهاد کرده بود که پاکستان مشکلات خود را از طریق گفتگو حل و فصل کند.

دکمه بازگشت به بالا