افغانستانجهان

اردوی ملی یک پایگاه نظامی را از نیروهای آلمانی تحویل گرفت

یکی از فرماندهان ارتش افغانستان در مراسم تحویل گرفتن یک پایگاه نظامی از نیروهای آلمانی در ولایت بلخ تصریح کرد: خودمان از کشورمان دفاع می‌کنیم.

ارتش افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که یک پایگاه نظامی در این کشور را از نیروهای آلمانی تحویل گرفته است.

وزارت دفاع افغانستان در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: نیروهای ما یک پایگاه نظامی در ولایت بلخ را از نظامیان آلمانی تحویل گرفتند.

مصطفی وردک فرمانده اردوی ۲۰۹ شاهین در این مراسم گفت: نیروهای افغانستان با داشتن ظرفیت ها و قابلیت های فراوان رزمی قادرند از جغرافیای کشور و مردم خود به صورت مستقل دفاع کند.

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز دیروز سه شنبه در سخنانی تأکید کرد که با بیرون رفتن نیروهای خارجی از کشورش، طالبان هیچ بهانه ای برای جنگ ندارند.

رئیس جمهور افغانستان بار دیگر تاکید کرد که افغانستان از لحاظ دفاعی متکی به خود است و اگر طالبان به جنگ ادامه دهد با پاسخ سخت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان مواجه خواهند شد.

وی در ادامه اضافه کرد که زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان فرا رسیده است و همه شرایط نیز برای آن آماده است.

این در حالیست که نیروهای اشغالگر خارجی به سرکردگی نظامیان تروریست آمریکایی ابتدا قرار بود تا شنبه هفته جاری یعنی اول ماه می سال جاری میلادی از افغانستان خارج شوند؛ اما جو بایدن رییس جمهور آمریکا با نقض توافق دوحه پیشتر اعلام کرد که این اقدام تا ۱۱ سپتامبر طول خواهد کشید؛ رویدادی که عدم عمل به وعهده ها توسط واشنگتن را بیش از پیش آشکار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا