جهانورزش

اکثر آمریکایی‌ها مخالف شرکت تراجنسیتی‌ها در رده زنان در مسابقات هستند

نظرسنجی انجام شده در ایالات متحده نشان داد که اکثر آمریکایی ها گنجاندن افراد تراجنسیتی در رده "زن" در مسابقات ورزشی را مناسب نمی دانند.

بیش از نیمی از افرادی که توسط دانشگاه واشنگتن پست مریلند در ۴ تا ۱۷ مه مورد نظرسنجی قرار گرفتند، گفتند که اگرچه این ورزشکار با افراد تراجنسیتی آشنا و مدارا بود، با اجازه دادن به تراجنسیتی ها برای رقابت با زنان دیگر در سطح حرفه ای، کالج و دبیرستان مخالف بود.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۵ درصد از آمریکایی ها گفتند که رقابت افراد ترنس با سایر زنان و دختران در ورزش های دبیرستانی را تایید نمی کنند و ۵۸ درصد نیز گفتند که مخالف آن برای ورزش های بین دانشگاهی و حرفه ای هستند.

از سوی دیگر، ۴۹ درصد از جوانان آمریکایی به رقابت تراجنسیتی ها با دختران دیگر اعتراض داشتند، ۳۳ درصد گفتند که باید مجاز باشد و ۱۷ درصد نیز گفتند که در این مورد نظری ندارند.

منتقدان می‌گویند که افراد ترنس‌جندر معمولاً به دلیل عواملی مانند توده عضلانی بیشتر و «دارای سطح تستوسترون که می‌تواند به بهبود عملکرد ورزشی کمک کند» نسبت به زنان مزیت فیزیکی ناعادلانه‌ای دارند.

در تصمیمی جدید هفته گذشته، لوئیزیانا به ۱۷ ایالت دیگر پیوست که تراجنسیتی ها را از رقابت در تیم های ورزشی زنان منع کرده اند.

در نظرسنجی دیگری که توسط مرکز تحقیقاتی پیو در همان روز انجام شد، به اشتراک گذاشته شد که ۰.۶ درصد از آمریکایی ها خود را ترنسجندر معرفی می کنند، اما این میزان در سنین ۱۸ تا ۲۹ سالگی به ۲ درصد افزایش یافته است.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا