افغانستاناقتصادجهان

تاکید کاردار سفارت امریکا برحمایت از مردم به ویژه زنان و دختران افغانستان

کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان با انتشار یک رشته توییت ضمن تشریح اقدامات امریکا برای افغانستان در یک‌سال پسین تاکید کرد که امریکا از برنامه‌هایی حمایت می‌کند که باعث ارتقای جایگاه زنان و دختران در افغانستان شود.

او در این رشته توییت نوشته است: «افتخار دارم که رهبری ماموریت ایالات متحده را برای افغانستان را به عهده دارم. من برای گفتگو با نمایندگان و اتباع افغانستان آماده استم و منتظر ایجاد روابط صادقانه و باز می‌باشم.»

او در ادامه نوشته است که ما با متحدان، شرکا و حامیان ذی‌نفع بین‌المللی خویش برای حمایت از مردم افغانستان، گرامیداشت از فرهنگ متنوع افغانستان، پیشبرد منافع ایالات متحده و ترویج قوانین بین المللی همکاری خواهیم کرد.

خانم دیکر در ادامه با بیان اینکه حمایت متداوم قطر از مردم افغانستان، تحت چنین شرایط دشوار و چالش برانگیز برای من قابل تحسین است، نوشته است: «این خود یک نشانه قوی از تعهد قطر در راستای صلح و ثبات در منطقه پنداشته می‌شود.»

او با اشاره به اینکه ایالات متحده بزرگترین اهدا کننده کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان به شمار می‌رود افزوده است: «از ماه اگست سال ۲۰۲۱ بدین سو بیشتر از ۱ اعشاریه ۱ میلیارد دالر کمک فراهم کرده است.»

کرت دیکر، کاردار جدید سفارت امریکا در پایان تاکید کرد که امریکا علاوه بر فراهم نمودن نیازمندی‌های اساسی، ما از برنامه‌هایی حمایت می‌کنیم که حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و دختران را ترویج و ارتقاء می‌دهد.

این درحالی است که در روزهای گذشته گفت‌وگوهای نمایندگان امریکا و طالبان در قطر برای آزادی زندانیان نتیجه داده است و در اولین مورد بشر نورزی از بزرگ‌ترین حامیان مالی طالبان با مارک فریریکس انجینیر امریکایی که سال‌ها در بند طالبان بود مبادله شد.

دکمه بازگشت به بالا