جهان

بازارهای جهانی هفته جدید را با روندی مثبت آغاز کردند

زیرا چین اقدامات اتخاذ شده در مبارزه با اپیدمی نوع جدید ویروس کرونا (کووید-19) را ملایم تر کرد.

انتظار می‌رود تقویم داده‌های کلان اقتصادی شدید که در طول هفته اعلام می‌شود، بر جهت‌گیری بازارها تأثیر بگذارد.

بازارهای جهانی هفته را با خوش بینی چینی آغاز کردند. اگرچه آمار اشتغال غیرکشاورزی که روز جمعه در ایالات متحده اعلام شد با افزایش 263 هزار نفری فراتر از انتظارات بود، اما انتظارات فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره در نشست هفته آینده همچنان قوی است. در قیمت گذاری بازارهای پولی

انتظار نرخ بهره نهایی در قیمت گذاری افزایش یافته است. در حالی که روند نوسانی در بازار سهام نیویورک در روز جمعه دنبال شد، با این انتظارات، اقدامات سیاست “صفر کووید-19” چین در هفته جدید ریسک اشتها را افزایش داد.
از سوی دیگر، در حالی که نگرانی‌های مربوط به رکود در ایالات متحده همچنان بر قیمت‌گذاری تأثیرگذار است، انتظار می‌رود داده‌های کلان اقتصادی شدیدی که امروز اعلام می‌شود بر جهت‌گیری بازارها تأثیر بگذارد.
تفاوت بین بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا و بازده اوراق 3 ماهه خزانه که به عنوان سیگنال رکود برای دوره آتی در ایالات متحده پذیرفته شده است، با تقریبا 80 واحد پایه در بالاترین سطح خود از سال 2000 قرار دارد.

روند صعودی در قیمت کالاها قابل مشاهده است شاخص دلار که با انتظارات مربوط به سیاست پولی فدرال رزرو کاهش یافت، با 104.2 به پایین ترین سطح از 28 ژوئن تا کنون سقوط کرد.

از سوی دیگر، به نظر می رسد قیمت کالاها با کاهش ارزش دلار و جریان اخبار از چین در یک روند صعودی حرکت می کند.

قیمت بشکه نفت برنت که در روز جمعه 1.1 درصد کاهش یافت، پس از توافق اتحادیه اروپا، کشورهای عضو گروه 7 و استرالیا برای اعمال سقف 60 دلار در هر بشکه نفتی که هفته گذشته از طریق دریا از روسیه منتقل می شود، قیمت بشکه برنت است. قیمت نفت در هفته جدید تا 86 افزایش یافت، البته محدود بود و از 2 دلار شروع شد.

در حالی که هر پوند مس با 1.8 درصد افزایش 3.8 دلار معامله می شد، قیمت هر اونس طلا با 0.6 درصد افزایش به 1809 دلار رسید که بالاترین سطح در 5 ماه گذشته است.

روز جمعه، بازار سهام نیویورک مسیری متفاوت را دنبال کرد، در حالی که S&P 500 0.12 درصد کاهش یافت و شاخص نزدک 0.18 درصد سقوط کرد، در حالی که شاخص داو جونز 0.10 درصد رشد کرد. قراردادهای آتی شاخص در آمریکا هفته جدید را با کاهش محدود آغاز کردند.

در حالی که کاهش نرخ تورم در اروپا پس از مدت‌ها کمی آرامش را به منطقه بخشیده است، اظهار می‌شود که اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه ممکن است با سیگنال‌های احتمالی کبوتر در رابطه با تصمیماتی که قرار است در نشست این ماه اتخاذ شود.

پس از اینکه داده‌های اقتصاد کلان اعلام شده در منطقه نگرانی‌های مربوط به رکود و سیگنال‌های رکود قوی فدرال رزرو را تقویت کرد، به دقت بررسی می‌شود که آیا بانک مرکزی اروپا سیگنال کاهشی مشابهی خواهد داد یا خیر.

پس از آغاز هفته جدید با افزایش 0.4 درصدی، برابری یورو/دلار در بالاترین سطح خود از 28 ژوئن با 1.0580 قرار دارد.

در حالی که شاخص DAX 40 در آلمان روز جمعه 0.27 افزایش یافت، شاخص FTSE 100 در انگلیس 0.03 درصد، شاخص CAC 40 در فرانسه 0.17 درصد و شاخص FTSE MIB در ایتالیا 0.26 درصد کاهش یافت.

قراردادهای آتی شاخص در اروپا هفته جدید را با حرکتی متفاوت آغاز کردند.

انتظار می رود فعالیت اقتصادی دوباره تقویت شود

در حالی که روند خرید سنگین در بازارهای سهام آسیا در اولین روز معاملاتی هفته مشاهده می‌شود، ملایم شدن اقدامات کووید-19 در برخی شهرهای چین در آخر هفته از ریسک‌پذیری حمایت می‌کند.

در شانگهای چین گزارش شده است که تعهد به نشان دادن نتیجه منفی تست کووید-19 هنگام سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی از فردا برداشته می شود.

برخی از شهرها اقدامات مشابهی را انجام دادند و این انتظار که چین بتواند سیاست “کووید-19 صفر” خود را کنار بگذارد و فعالیت اقتصادی خود دوباره تقویت شود می تواند بر جهت گیری بازارها تأثیر بگذارد.

بر اساس داده های اقتصاد کلان منتشر شده در منطقه امروز، شاخص مدیران خرید بخش خدمات ژاپن (PMI) به 50.3 افزایش یافت، در حالی که PMI ترکیبی در 48.9 ثابت ماند.

از سوی دیگر، در چین، PMI بخش خدمات به 46.7 و PMI ترکیبی به 47 کاهش یافت. با این تحولات، شاخص Nikkei 225 در ژاپن 0.2 درصد، شاخص ترکیبی شانگهای 1.6 درصد در چین، شاخص Hang Seng در هنگ کنگ 3.4 درصد و شاخص Kospi در کره جنوبی 0.5 درصد افزایش یافت. نپذیرفتن.

دکمه بازگشت به بالا