جهان

ایران از استفاده از رمزارز در واردات حمایت می کند

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: ارزهای دیجیتال و ماینینگ رمزنگاری در کشور قانونی هستند، مشروط بر اینکه فقط برای واردات استفاده شوند.

صالح آبادی در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ایران گفت: تجارت یا استفاده از ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در کشور ممنوع است.

صالح آبادی از سوی دیگر با بیان اینکه افرادی که دارای مجوز رسمی هستند، ماینینگ ارزهای رمزنگاری شده به شرط استفاده برای واردات قانونی است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرراتی برای واردات با استفاده از پول رمزنگاری توسط شرکت ها تهیه شده است. و تجارت.

علی رضا پیمانپاک، رئیس سازمان توسعه تجارت وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در پیامی که در تاریخ ۱۸ مرداد ماه در حساب کاربری خود در توییتر به اشتراک گذاشت، از موفقیت اولین تراکنش واردات ۱۰ میلیون دلاری با ارز دیجیتال خبر داد. تکمیل شد.

پیمان پاک تاکید کرد که هدف آنها استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی است.

هدف اولیه: غلبه بر تحریم های یک جانبه ایالات متحده

تصور می‌شود هدف اصلی تهران برای استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت بین‌المللی دور زدن تحریم‌های بانکی یکجانبه اعمال‌شده توسط ایالات متحده باشد.

ایران نمی‌تواند با تحریم‌های بانکی یکجانبه اعمال شده در دوره قبلی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در تجارت بین‌المللی مبادلات مبتنی بر دلار انجام دهد.

از کشورهایی که بیشترین استخراج کریپتو را دارند

ایران نیز جزو کشورهایی است که بیشترین استخراج ارزهای دیجیتال در جهان در آن انجام می شود. ارزان بودن هزینه های برق در ایران باعث شده است که استخراج پول کریپتو در سال های اخیر در کشور رواج پیدا کند.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا