نگاه‌هاویدئو

چرا طالبان دشمن سر مانکن‌هاست؟

طالبان به فروشندگان لباس در هرات واقع در غرب افغانستان دستور داده است که سر مانکن‌های فروشگاه‌ی خود قطع کنند.

امر به معروف و نهی از منکر طالبان از فروشندگان لباس خواسته که سر مانکن‌ها را قطع کنند چرا که با این کار فرشتگان به مغازه آن‌ها می‌آیند!

قطع سر مانکن‌ها در راستای سلسله اقداماتی است که طالبان برای تحمیل دیدگاه سختگیرانه خود ومحدود کردن آزادی‌های عمومی به ویژه برای زنان و دختران اتخاذ کرده است.

عزیز رحمان، رئیس اداره امر به معروف و نهی از منکر در هرات، با جمعیتی بالغ بر حدود ۶۰۰ هزار نفر گفت: ما از بازرگانان خواستیم که سر عروسک‌ها را جدا کنند، زیرا آن‌ها خلاف شرع هستند.

وی تاکید کرد: فقط و فقط سر آن‌ها جدا شود ما کاری به بدن آن‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه فروشندگان قول اطاعت دادند، افزود: اگر به پوشاندن سر عروسک‌ها یا پوشاندن کامل آن‌ها اقدام کنند فرشته خدا برای تبرک به مغازه یا خانه آن‌ها می‌آید!

سر مدل‌ها را بریدیم
ویدئویی که نشان می‌دهد مردان سر مانکن‌های پلاستیکی را می‌برند، از روز سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

شماری از فروشندگان که با خبرگزاری فرانسه در هرات مصاحبه کرده بودند، نارضایتی خود را ابراز کردند. بشیر احمد با تأسف گفت: همانطور که می‌بینید، ما سر مدل‌ها را در فروشگاه بریدیم.

وی افزود: وقتی مدلی وجود ندارد چگونه می‌توان محصولات را به مصرف کنندگان فروخت؟

طالبان از زمان بازگشت به قدرت در افغانستان، به دنبال به رسمیت شناختن جامعه بین المللی است و خواهان بازگشت کمک‌های بشردوستانه بسیار مورد نیاز به افغانستان است. این گروه می‌گوید که میانه روتر شده است. اما از آن زمان ستیزه جویان محدودیت‌های متعددی را به خصوص برای زنان و دختران اعمال کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا