افغانستاناقتصاد

راه‌اندازی کمپاین سرتاسری واکسین پولیو از سوی وزارت صحت

وزارت صحت عامه در همکاری با ادارات ذیربط سازمان ملل متحد کمپاین سرتاسری واکسین پولیو را امروز (دوشنبه ۲۲حوت) در کشور آغاز نمود.

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که هدف این کمپاین واکسین نمودن بیش ۹.۴ میلیون طفل زیر سن پنج سال در مقابل ویروس وحشی پولیو می‌باشد.

به گفته ای وزارت ولایات بامیان، دایکندی و غور و برخی ولسوالی‌های سرد سیر دیگر به نسبت سردی هوا شامل این دور کمپاین نمی‌باشند.

این وزارت گفته است که در این دور کمپاین ویتامین A برای اطفال بین شش ماهه الی پنج ساله به خاطر بلند بردن سطح معافیت بدن آنها در مقابل امراض نیز داده می‌شود.

داکتر قلندر عباد، وزیر صحت عامه امارت اسلامی افغانستان گفت:«رهبری وزارت صحت عامه مصمم است تا هرچه زودتر مرض فلج اطفال یا پولیو را از افغانستان به صورت کامل محو نماید. پیشرفت‌های اخیر در این زمینه امیدوار کننده است. افغانستان اکنون نسبت به هر زمانی دیگر به محو پولیو نزدیک شده است و تلاش‌های مشترک ما با سهم فعال جامعه منتج به محو کامل این مرض خواهد گردید.»

به اساس معلومات در سال جاری تاکنون هیچ مورد فلج اطفال در افغانستان گزارش نشده است. سال گذشته، دو مورد وجود داشت – یکی در پکتیکا و دیگری در ولایت کنر.

پولیو یک مرض ویروسی است که قابل درمان و تداوی نمی‌باشد و تنها توسط واکسین وقایه و محو می‌گردد. اطفال که به این مرض مصاب گردد برای همیش فلج و یا هم از بین می‌‍روند.

دکمه بازگشت به بالا