افغانستانجهان

پولیس پاکستان در پی بازداشت عمران‌خان؛ حزب تحریک انصاف خواهان برپایی تجمعات شد

پولیس پاکستان روز چهارشنبه ۲۵ جنوری (پنجم دلو) فواد چوهدری، یک عضو ارشد حزب تحریک انصاف را به اتهام تهدید رییس کمیسیون انتخابات و سایر مقام‌های پاکستانی بازداشت کرد.

چوهدری معاون حزب تحریک انصاف است و بازداشت وی که یکی از منتقدان سرسخت حکومت کنونی پاکستان است، ضربۀ شدید برای این حزب پنداشته می‌شود.

عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان اندکی پس از بازداشت چوهدری این اقدام را محکوم کرده و خواستار رهایی وی شد.

خان در یک پیام تویتر با اشاره به دستگیری چوهدری نوشته است که با اینکار جای هیچ تردیدی باقی نمانده است که پاکستان به یک مکان “عاری از تنفیذ قانون” مبدل شده است. او از طرفدارانش خواسته است که برای دفاع از “حقوق بنیادین” شان ایستادگی کرده و از سوق یافتن کشور به “نقطۀ ‌بی‌برگشت” جلوگیری کنند.

خانوادۀ چوهدری گفته است که این مقام ارشد حزب تحریک انصاف صبح‌گاهان از منزلش در شهر لاهور بازداشت شد. حبا چوهدری، همسر چوهدری به خبرنگاران گفت که پولیس با وی در هنگام بازداشت رفتار خشن داشت و حتا نگفتند که او را به کجا می‌برند.

شیرین مزاری، سخنگوی حزب تحریک انصاف گفته است که چوهدری با دستان بسته توسط پولیس راساً به محکمه انتقال داده شد.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است، حامیان حزب تحریک انصاف را نشان می‌دهد که هنگام انتقال یافتن چوهدری به ساختمان محکمه بر وی گل می‌پاشند.

در پی این اقدام پولیس، صدها نفر از طرفداران چوهدری یک شاهراه را در شهر جهلم ایالت پنجاب مسدود کرده و خواستار رهایی وی شدند.

پولیس پاکستان با نشر بیانیه‌ای گفته است که چوهدری به خاطر شکایت کمیسیون انتخابات پاکستان و به اتهام تهدید سکندر سلطان رجا، رییس این نهاد بازداشت شده است. به گفتۀ پولیس تهدیدها به این خاطر بوده است تا آنان را از انجام وظایف شان باز داشته و مردم را به خشونت علیه آنان تحریک کند.

دکمه بازگشت به بالا