افغانستان

رییس ارتش طالبان مدعی شد؛ این گروه افغانستان را از تجزیه نجات داد

وی درستیز قوای مسلح طالبان مدعی شد دشمنان افغانستان تلاش‌های زیادی برای تجزیه این کشور و جدا کردن مردم آن از یکدیگر انجام دادند،

قاری فطرت، لوی درستیز قوای مسلح طالبان، در یک گردهمایی بزرگ مردمی در ولایت تخار اظهار داشت که طی ۲۰ سال گذشته، دشمنان افغانستان تلاش‌های زیادی برای تجزیه این کشور و جدا کردن مردم آن از یکدیگر انجام دادند، اما با آمدن طالبان، این توطئه عملی نشد و وحدت ملی میان افغان‌ها بار دیگر برقرار گردید.

وی گفت، پیش از این افغانستان بر اساس قومیت و زبان تقسیم شده بود و اختلافات زیادی میان مردم وجود داشت، اما اکنون این اختلافات از بین رفته است.

این گردهمایی با هدف کاهش فاصله میان حکومت طالبان و مردم برگزار شد. خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز در این نشست گفت، نباید به دشمنان اجازه داد تا میان مردم و حکومت تفرقه بیندازند.

مقامات حاضر در این نشست وعده دادند که خواسته‌های مردم مبنی بر تامین عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت‌های شغلی و بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها برای دختران را با رهبر طالبان در میان بگذارند.

به باور آگاهان، طالبان با برگزاری چنین گردهمایی‌هایی به دنبال القای تصویر مثبت از خود و نزدیک جلوه دادن روابطشان با مردم هستند.

دکمه بازگشت به بالا