افغانستان

سه محموله دوا، غذا و پوشاک از سوی ترکمنستان به زلزله‌زدگان هرات فرستاده شد

یک هفته پس از زلزله مرگبار هرات و تلفات برخواسته از این زمین لرزه بزرگ حکومت ترکمنستان اعلام کرده است که سه محموله‌ی از دوا، غذا و پوشاک از سوی این کشور به زلزله زدگان هرات فرستاده شد.

سرقنسولگری افغانستان در شهر ماری ترکمنستان اعلام کرده است که سه محموله بزرگ شامل مواد غذایی، لباس و پوشاک و ادویه جات از سوی عشق آباد به زلزله‌زدگان هرات فرستاده شده است.

ترکمنستان اعلام کرده است که این سه محموله بزرگ از طریق بندر تورغندی به زلزله زدگان ولایت هرات فرستاده شده است.

مسوولان این کشور تصریح کرده‌اند که این سه محموله به مسوولان حکومت سرپرست در ولایت هرات تسلیم شده است و در اسرع وقت به زلزله زدگان این ولایت توضیع داده خواهد شد.

پیش از این یونسیف اعلام کرده بود که 90 درصد از قربانیان زلزله اخیر هرات زنان و کودکان هستند.

با این حال رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان نیز گفته است که بیشترین آسیب دیدگان زلزله هرات زنان و کودکان است و نقش کارمندان زن در موسسه‌های غیر دولتی و رساندن کمک‌ها به آسیب دیدگان این رویداد نقش حیاتی را دارند.

سه محموله کمکی درحالی از ترکمنستان به افغانستان فرستاده شده‌اند که به تازه‌گی کمیساریایی عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرد که برای ارایه سرپنا، بخاری، لباس گرم زمستانی به زلزله زدگان این رویداد 14.4 میلیون دالر نیاز است.

 

دکمه بازگشت به بالا