افغانستانجهان

طی یکماه گذشته؛ بیش از ۱۱ هزار سرباز اوکراینی کشته شدند

وزیر دفاع روسیه گفت: ارتش اوکراین تنها در ماه گذشته میلادی بیش ۱۱ هزار سرباز خود را از دست داده است.

جنرال سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در نشست هماهنگی مقامات دفاعی کشورش ضمن اشاره به افزایش ۴۰ فی صدی تلفات شبه نظامیان اوکراینی نسبت به ماه نخست سال روان میلادی گفت: شمار تلفات نیرو‌های اوکراینی در ماه فبروری به بیش از ۱۱ هزار نفر رسیده است.

وزیر دفاع روسیه به بی‌تفاوتی دولت کی‌یف نسبت به جان سربازان اوکراینی اشاره کرد و گفت: این خسارات و تلفات عظیم انسانی برای کی‌یف هیچ اهمیتی ندارد و تنها به منفعت غربی‌ها فکر می‌کنند.

شایگو افزود: بر خلاف اوکراین، روسیه حفظ جان نظامیان خود و شهروندان عادی را اولویت اصلی خود می‌داند.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: سرازیر شدن تسلیحات ناتو به کیف، منجر به موفقیت نیرو‌های اوکراینی در میدان نبرد نخواهد شد و پیروز نهایی روسیه است.

وزیر دفاع روسیه همچنین از تجهیز تحت البحری «کرونشتات» روسیه به راکت های کروز خبر داد و گفت: با این راکت ها دقیق، هر هدفی در فواصل مختلف نابود خواهد شد.

سرگئی شایگو، از رشد تعداد نیرو‌های مسلح روسیه و آموزش تعداد بیشتری از افسران جوان خبر داد و افزود، در سال ۲۰۲۳ لازم است حدود ۱۸ هزار افسر جدید جذب شوند.

وزیر دفاع روسیه به تجربیات کشورش در جنگ جهانی دوم سهم عمده روسیه در پیروزی بر نازی‌ها اشاره کرد و گفت: دنیای غرب به رهبری امریکا در این زمینه دروغ پردازی می‌کنند.

سرگئی شایگو با بیان اینکه امریکا و غرب، سهم خود در پیروزی بر فایشزم را بسیار بیشتر از آنچه هست، نشان می‌دهند افزود: باید به این دروغ پردازی‌ها پایان دهیم.

دکمه بازگشت به بالا