اقتصادپناهندگان

بانک توسعه آسیایی ۴۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) اعلام کرده که این کمک‌‌ها بر اساس توافق مشترک میان بانک توسعه آسیایی، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد صورت گرفته است.

یونیسف روزچهارشنبه، دوازدهم میزان با نشر در صفحه ایکس از کمک ۴۰۰ میلیون دالر بانک توسعه برای افغانستان خبر داد.

این نهاد تاکید کرده که کمک‌های بانک توسعه‌ای به منظور «رفع ناامنی غذایی و نیاز‌های سلامت مادران و نوزدان» اختصاص خواهد گرفت.

به گفته صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد شمار تقاضا برای خدمات صحی در افغانستان افزایش یافته که بیش از ۹.۵ میلیون نفر در این کشور به خدمات و امکانات بهداشتی زندگی دسترسی ندارند.

همچنین در بیانیه‌ای این نهاد آمده است که « با این حمایت بانک انکشاف آسیایی، یونیسف مراقبت‌های صحی را در ۱۰ ولایت برای ۷.۵میلیون تن از جمله مراقبت از نوزادان و مادران ، خدمات صحی، تغذیه و مراقبت‌های جراحی گشترش خواهد داد».

پیش از نیز بانک توسعه آسیایی ۴۰۰ میلیون دالر در هماهنگی با برنامه جهانی غذا و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد برای مردم افغانستان کمک کرده بود.

این در حالی است که شماری از نهاد‌های سازمان ملل در افغانستان از کمک بودجه هشدار داده و تاکید کرده که در صورت تامین نشده بودجه افغانستان را ترک خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا