افغانستانجهان

پولیس پاکستان حکم دستگیری عمران خان، صدراعظم سابق پاکستان را صادر کرد

پولیس روز یک‌شنبه (۱۵حوت) حکم دستگیری عمران خان را صادر کرد تا او مانند چند بار دیگر از حضور در محکمه ضد فساد اداری و مالی در روز سه‌شنبه (۱۷حوت) سر باز نزند.

پولیس لاهور روز یک‌شنبه به محل اقامت عمران خان رفت تا حکم حضور او در جلسه روز سه‌شنبه در محکمه را ابلاغ کند اما هواداران عمران خان مانع ورود پولیس به خانه او شد. کارمندان خانه عمران نیز به پولیس گفتند که وی در خانه نیست. پس از این، پولیس حکم دستگیری او را صادر کرد.

رانا ثنا‌الله، وزیر داخله پاکستان، به رسانه‌ها گفت که عمران خان موظف است تا جهت توضیح و پاسخ‌دهی در مورد اتهامات سواستفاده از موقفش برای فروش تحایف حکومتی، به جلسه روز سه‌شنبه در دادگاه ضدفساد حاضر شود و اگر چنین نشد، پولیس موظف است تا او را دستگیر کرده به محکمه معرفی کند.

از سوی دیگر عمران خان در مورد عدم حضورش به محکمه گفت: «آن‌ها [پولیس] می‌دانند که تهدیدی علیه من وجود دارد» و افزود که محاکم امنیت کافی برای جان او را فراهم نکرده‌اند.»

در همین حال، اداره تنظیم مقررات رسانه‌های برقی پاکستان نیز روز یک‌شنبه نشر و بازنشر سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های خبری عمران خان را در تمامی شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای ممنوع کرد.

دلیل ممنوع‌التصویر شدن عمران خان در تلویزیون‌های پاکستان سخنرانی روز یک‌شنبه او در پارک زمان در شهر لاهور است که در آن او جنرال قمر جاوید باجوه، رئیس پیشین اردوی پاکستان را متهم کرد که با سیاستمداران احزاب مردم و مسلم‌لیگ ساخت‌وباخت دارد و بر فساد آن‌ها پرده کشیده بود.

در این حکم آمده است که عمران خان «در اظهارات تحریک‌آمیز خود علیه نهادها و افسران دولتی، اتهامات بی‌اساس را مطرح می‌کند و سخنان نفرت‌پراگنانه او به حفظ نظم و قانون آسیب وارد می‌کند و احتمالاً صلح و آرامش عمومی را برهم می‌زند.»

دکمه بازگشت به بالا