افغانستانجهان

هزاران پرواز در بریتانیا در پی بارش سنگین برف لغو شد

کاهش شدید دمای هوا و بارش سنگین برف در بریتانیا باعث شد تا پروازها در چندین میدان هوایی این کشور در روز چهارشنبه لغو و هزاران مسافر سرگردان شوند.

میدان هوایی بریستول تا ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی تعطیل بود و این وضع ۲۷ پرواز در این میدان هواییرا از جمله پروازهای ورودی که به بیرمنگهام هدایت شدند، تحت تاثیر قرار داد.

پروازها در میدان هوایی گتویک لندن هم از صبح امروز با تاخیرهای طولانی صورت گرفته است. اوضاع مشابهی در هیترو و سایر میدان هوایی های بریتانیا نیز درباره لغو پروازها و سرگردانی مسافران گزارش شده است.

بارش برف سیستم نقلیات شهری را نیز مختل کرده است. شبکه ملی ریل بریتانیا درباره تاخیر طولانی در تردد قطارها طی دو روز آینده هشدار داد. پولیس هم از رانندگان خواسته تا هنگام تردد در سرک ها احتیاط کنند.

اداره هواشناسی نسبت به تشدید سرمای هوا، اخلال در شبکه توزیع برق و همچنین سیستم حمل و نقل هوایی و زمینی بریتانیا در روزهای آینده هشدار داده است. گزارش‌ها حاکیست که برخی از مکاتب به دلیل سرمای هوا امروز (چهارشنبه) را تعطیل کرده‌اند.

بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی، مناطق شمالی بریتانیا و ارتفاعات در روزهای آتی بارش برف تا چهار اینچ (بیش از ۱۰ سانتی متر) و کاهش دما تا منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد را شاهد خواهند بود. سازمان هواشناسی برای نواحی شمال اسکاتلند هشدار زرد صادر کرده است. گفته می‌شود که سرمای هوا ناشی از ورود سامانه بارشی از قطب شمال است.

 

دکمه بازگشت به بالا