جهانعکس

پیاده روی عجیب پوتین رئیس جمهور روسیه هنگام پیاده شدن از هواپیما جنجال ایجاد کرد: آیا پوتین بیمار است؟

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، قبل از نشستی که با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در تهران، پایتخت ایران شرکت کرد، در حالی که از هواپیما خارج می‌شد، لنگان لنگان و ناتوان از حرکت بازوی راست خود دیده شد. در حالی که این تصاویر در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد، گمانه زنی ها درباره سلامت رئیس جمهور روسیه بار دیگر بر سر زبان ها افتاد. بارها از سوی رسانه های غربی مطرح شده است که پوتین مبتلا به سرطان یا پارکینسون است یا آموزش نظامی او را بیمار کرده است.

به گزارش سایت خبری مترو بریتانیا، پیاده روی جالب پوتین در مدت کوتاهی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و شایعات مربوط به سلامت رئیس جمهور روسیه را بار دیگر در دستور کار قرار داد.
در ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده مشاهده می شد که دست راست پوتین ۶۹ ساله که ناپایدار به نظر می رسید به شدت در کنار او آویزان بود.
با این حال، برخی از کاربران شبکه های اجتماعی که تصاویر پوتین را تماشا کرده بودند، مدعی شدند که لنگان راه رفتن او نشانه بیماری اوست، اما برخی از کارشناسان پزشکی به این موضوع اعتراض کردند.
از سوی دیگر، سفر پوتین به تهران به عنوان فرصتی برای روسیه برای تعمیق روابط با ایران، یکی از معدود متحدان بین المللی باقی مانده این کشور تلقی شد.
این دیدار در بحبوحه هشدارهای کاخ سفید مبنی بر آماده شدن ایران برای فروش «صدها» پهپاد به روسیه برای استفاده در اوکراین انجام شد. مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفت که ایالات متحده اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه تهران در حال آماده شدن برای افزایش زرادخانه مسکو با هواپیماهای بدون سرنشین “در یک جدول زمانی تسریع شده” است.
از سوی دیگر، مطبوعات آمریکا و انگلیس بارها پیشنهاد کرده اند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دلیل سرطان تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت. کانال تلگرامی روسی جنرال اس وی آر به عنوان منبع این ادعا ذکر شده است. ژنرال SVR ادعا کرد که این عمل جراحی می تواند پوتین را “برای مدت کوتاهی” خنثی کند و در این مدت او کنترل را به دستیار خود می سپرد.
هیچ تایید رسمی در مورد وضعیت نامناسب سلامت پوتین وجود ندارد. با این حال، کارشناسان با اظهار نظر در مورد فیلم ها و عکس های اخیر که پوتین ۶۹ ساله را متزلزل، بی قرار و متورم نشان می دهد، ادعا کرده اند که او ممکن است از یکی از چندین بیماری از جمله پارکینسون یا سرطان رنج می برد.
آخرین ادعا در مورد سلامت پوتین با استفاده از نام مستعار “ویکتور میخائیلوویچ” در یک کانال تلگرامی مطرح شد که گفته می شود توسط یک ژنرال سابق آژانس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) اداره می شود.
به گزارش نیویورک پست، ویدئویی در این کانال ادعا می‌کند که پوتین اخیراً با نیکلای پاتروشف، دستیار نزدیک و دبیر شورای امنیت روسیه دیداری «رودر رو» دو ساعته داشته است.

به پاتروشف، رئیس سابق سرویس امنیت فدرال (FSB)، گفته شد که ممکن است در یک واگذاری که چند روز طول می کشد، کاری به او داده شود. گفته می شود که پوتین او را “تنها معتمد و دوست واقعی سیستم قدرت” می داند.
از سوی دیگر، تصاویری از دیدار در اواسط فوریه که نشان می داد پوتین در هنگام استقبال از الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس به طور غیرقابل کنترلی می لرزد، پس از ادعاهایی مبنی بر بیماری شدید رئیس جمهور روسیه، بار دیگر بر سر زبان ها افتاد.

ویدیوی دیگری که در فروردین ماه امسال گرفته شده است. این نشان داد که پوتین به محض نشستن برای جلسه، گوشه میز را با دست راست خود گرفت و ۱۲ دقیقه از نگه داشتن آن دست برنداشت.
از سوی دیگر، آندرس اسلوند، نویسنده کتاب سرمایه داری دوست روسیه، به ایندیپندنت گفت که انتقال سلامت پوتین به ژنرال SVR به این معنی است که نباید فورا این گزارش ها را نادیده گرفت.
اسلوند گفت: “پوتین بسیار متفاوت به نظر می رسد، او سالم نیست. همه ادعاهای ژنرال SVR درست نیست، اما برخی از آنها تمایل دارند درست باشند. رومن بادانین و گروهی از روزنامه نگاران تحقیقی روسی مقاله بزرگی نوشتند که نشان می دهد پوتین با ۹ پزشک سفر کرده است. او گفت که یکی از آنها جراح سرطان تیروئید بود.

روزنامه‌نگار روسی بادانین و تیمش داستانی نوشتند که در آن یک متخصص سرطان تیروئید ۳۵ سفر برای دیدن پوتین انجام داد و ۱۶۶ روز را طی چهار سال با او گذراند.
ادعای دیگر درباره دلایل بیماری پوتین، آموزش های نظامی سختی است که او دیده است. بر این اساس، جسد پوتین، مامور سابق کا گ ب، سرویس اطلاعات مخفی شوروی، به دلیل تمرینات سختی که باید طی سال ها تمرین شدید انجام می داد و شخصیت های مختلف نظامی که در معرض آنها قرار می گرفت، آسیب دید.
از سوی دیگر، کرملین و پوتین بارها گزارش های مربوط به مشکلات جدی سلامت را رد کرده اند. در اوایل ماه جاری، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، عمل جراحی پوتین به دلیل سرطان تیروئید را رد کرد و گفت که رئیس جمهور در سلامتی “عالی” است و با بیماری جدی تر از سرماخوردگی مواجه نیست.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا