افغانستان

متقی: امنیت افغانستان به‌گونه بی‌پیشینه تامین شده است

امیرخان متقی طی نشستی در وزارت امور خارجه گفته است که امنیت کشور به‌گونه بی‌سابقه تأمین شده و شهروندان می‌توانند بدون هیچ ترسی از یک ولایت به ولایت دیگر سفر کنند و از مناطق دور دست کشور بازدید کنند.

به گفته وزیر امور خارجه، در روزهای عید هیچ مورد امنیتی ثبت نشده و این نشان‌دهنده این است که امنیت کشور به وجه احسن تأمین شده است.

آقای متقی در این نشست گفته است: «نه کدام خبر غم، درد، جنگ داریم، نه در ولایات نه در ولسوالی‌ها نه در مرکز که این یک بشارت بسیار بزرگ برای ما است.»

از سویی هم، آقای متقی همچنان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و ثبات ارزش پول افغانی در برابر دالر امریکایی گفته که برخلاف بسیاری از کشورها نه تنها ارزش پول افغانی در برابر دالر کاهش نیافت بلکه گاهی ارزش افغانی بلند نیز رفته است.

در همین حال، برخی از آگاهان می‌گویند هرچه حکومت‌داری سالم شود، به همان میزان سهولت‌ها و پیشرفت‌ها بوجود خواهد آمد.

گفتنی است که امارت اسلامی در حالی تلاش می‌کند تا مشکلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور را حل کند که هنوز نظام مالی افغانستان زیر تحریم‌ها قرار دارد و ذخایر ارزی افغانستان مسدود شده است و تاجران هم در انتقال پول با مشکلاتی مواجه هستند.

با این حال، کابل بارها خواستار رفع تحریم‌های اقتصادی شده اما جامعه جهانی به این خواست امارت اسلامی چندان توجه نکرده و به خواست‌های خود پافشاری دارند.

دکمه بازگشت به بالا