جهان

بیش از ۶۰۰ کودک در حملات تلافی‌جویانه‌ی اسراییل به غزه کشته شده‌اند

یک هفته از حملات خونین «طوفان الاقصی» که حماس آنرا آغاز کرد و حملات «شمشیرهای آهنین» اسراییل بر سراسر نوار غزه -که یکی از متراکم‌ترین نقاط جهان است- می‌گذرد و در این مدت بیش از یک هزار نفر به شمول ۶۱۴ کودک فلسطینی کشته شده‌اند.

حماس حملات خود را یک هفته پیش با ترکیبی از شلیک هزاران موشک به اسراییل و نفوذ نیروهای این گروه به شهرک‌های جنوب این کشور آغاز کرد. اسراییل این حملات را با عملیات هوایی گسترده تحت عنوان حملات «شمشیرهای آهنین» پاسخ داد و این درگیری که بین دو طرف در دست‌کم یک دهه‌ی گذشته بی‌سابقه بوده با تلفات‌ سنگینی همراه شده و همچنان ادامه دارد.

حملات «شمشیرهای آهنین» اسراییل بر نوار غزه در ابتدا تهاجم هوایی بر اهدافی در غزه را شامل می‌شد اما نیروهای زمینی این کشور روز جمعه وارد نوار غزه شده و عملیاتی را در خاک این منطقه انجام دادند که نگرانی‌ها از تلفات غیرنظامیان را افزایش داده است.

اسراییل گفته که حملات خود به نوار غزه را به‌منظور «نابودی کامل حماس» راه‌اندازی کرده است. این کشور روز گذشته به فلسطینی‌های ساکن غزه هشدار داد که محل طی ۲۴ ساعت آینده از منطقه خارج شوند. هشدار اسراییل و تعیین مهلت منجر به فرار فلسطینی‌ها به جنوب شده است.

طبق گزارش الجزیره، تعداد خانواده‌هایی که به جنوب می‌روند به قدری زیاد است که حرکت سریع آن‌ها را غیرممکن ساخته است.

آخرین گزارش‌های تایید شده از تلفات فلسطینی‌ها در نوار غزه نشان می‌دهد که ۱۹۰۰ نفر کشته شده‌اند. طبق گزارش رویترز، مسوولان صحی از بستگان قربانیان خواسته که اجساد را تحویل بگیرند تا جا برای دیگر اجساد خالی شود.

در میان کشته‌شدگان فلسطینی، مرگ ۶۱۴ کودک نیز تایید شده و حدود ۸۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا