افغانستاناقتصادجهان

امارت اسلامی گزارش درخواست پول از پاکستان برای خلع سلاح «تی‌تی‌پی» را رد کرد

امارت اسلامی گزارش رسانه‌های پاکستان مبنی بر درخواست پول برای خلع سلاح تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانسان را رد کرده و آنرا بی‌بنیاد خوانده است.

روزنامه «اکسپرس تربیون» ادعا کرده که امارت اسلامی در گفتگو با مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی پاکستان که هفته گذشته به کابل سفر کرده بودند، درخواست پول برای «خلع سلاح» و «اسکان مجدد» افراد تی‌تی‌پی کرده است.

سخنگوی امارت اسلامی اما این گزارش را رد کرده و گفته است که هیچ‌کشوری از خاک افغانستان مورد تهدید قرار نخواهد گرفت و آنان برای تأمین امنیت کشور به پول خارجی نیاز ندارند.

ذبیح‌الله مجاهد گفت: «چیزی که بسیار واضح است این است که ما خود نمی‌گذاریم خاک افغانستان علیه کشور دیگری به خصوص همسایه‌های ما استفاده شود. در این راستا، تمام نیرو و امکانات خود را به کار می‌بریم و ان‌شاءالله تلاش‌های خود ما کفایت می‌کند. درخواست پول حقیقت ندارد.»

در گزارش اکسپرس تریبون آمده که موضوع تحریک طالبان پاکستان و پناهگاه‌‌های این گروه یکی از محورهای اصلی گفتگوی مقام‌های دو کشور بوده است.

آگاهان در حوزه نظامی هم ادعای درخواست پول از پاکستان را رد می‌کنند. به گفته آنان، امارت اسلامی بارها حضور اعضای تی‌تی‌پی در افغانستان را تکذیب کرده حالا چگونه می‌تواند برای خلع سلاح این گروه پول مطالبه کند.

صادق شینواری، آگاه نظامی، گفت: «درخواست پول از پاکستان به‌خاطر از بین بردن گروه تی‌تی‌پی در خاک افغانستان اصلاً مطرح نشده است و هیچ توجیه ندارد. اگر فرضاً چنین چیزی مطرح شده باشد، باید در این رابطه مسوولین ارشد امارت اسلامی افغانستان پاسخگو باشند.»

امارت اسلامی گزارش درخواست پول از پاکستان برای خلع سلاح «تی‌تی‌پی» را رد کرد first appeared on آریانا نیوز
.

دکمه بازگشت به بالا