افغانستان

پیام جبههٔ آزادی افغانستان به مناسبت هشت مارچ روز بین‌المللی همبستگی زنان جهان!

جبهه آزادی افغانستان مراتب تبریکی و تمنیات نیک خویش به مناسبت هشتم مارچ، روز بین‌المللی هم‌بستگی زنان جهان را حضور زنان فداکار میهن عزیز ما پیشکش‌ می‌نماید.

متاسفانه، امروز در حالی روز هم‌بستگی زنان را تجلیل می‌کنیم که میهن عزیز ما در اشغال زن‌ستیز ترین گروه تاریخ معاصر بشریت قرار دارد. تسلط غاصبانهٔ جریان واپس‌گرای طالبان بر افغانستان نه‌تنها زمینهٔ پیشرفت‌های اقتصادی میهن ما را منهدم کرده، بلکه اجرای رویکردهای جاهلانهٔ این گروه، افغانستان را برای سالیان سال از کاروان توسعه و ترقی به عقب رانده است. طالبان در حالی باورهای بدوی خویش را زیر نام دین مقدس اسلام برای مردم عرضه می‌کنند که این رویکرد در هیچ یک از کشورهای با اکثریت مسلمان موضوعیتی‌ نداشته و نخواهد داشت.

هم‌چنانی که تاریخ صدر اسلام و عصر رنسانس اسلامی گویای سهم بارز زنان در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی-اقتصادی و سیاسی می‌باشد، تاریخ وطن ما نیز زنان نامدار و گمنامی را در خود پرورانده است که سهم بارزی را در عرصه‌های مختلف زندگی ایفا کرده اند. این‌که طالبان فکر می‌کنند نقش اجتماعی-سیاسی خلاف باورهای بومی مردم‌ ما است، دروغی‌ بیش نیست آنها با چنین دروغ هایی نه تنها باور ها و ارزش های حوزه تمدنی ما را انکار می کنند بلکه با نسبت دادن حقوق زنان به غرب، بر جهالت عمیق خود از تاریخ و مدنیت ما صحه می گذارند.

جبهه آزادی افغانستان، یک‌بار دیگر عزم راسخ خویش را برای اعاده نظم و قانون در جامعه و بازگرداندن افغانستان به کشوری که در آن همه زنان و مردان از حقوق اساسی و کرامت انسانی برخوردار باشند، جزم نموده و به همه مردم، به ویژه زنان میهن عزیز ما تعهد مجدد می‌سپارد که تا زمان تامین برابری کامل جنسیتی در برابر قانون، از هیچ‌گونه سعی و تلاشی دریغ نخواهد ورزید. مبارزان آزادی به این باور اند که عدم مساوات جنسیتی در جامعه دلیل عمده عقب ماندگی است و از همین رو تامین برابری زن و مرد در برابر قانون را در دستور کار خویش قرارداده و برای آن می رزمد.

جبهه آزادی افغانستان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و قربانی های بی شایبه جنبش‌های خودجوش زنان کشور در مبارزه با گروه جاهل و خودفروخته طالبان، حمایت همه جانبه خویش از جنبش و اعتراض‌های برحق آنان اعلام می‌دارد. ما در کنار هم در دو جبهه جنگ مسلحانه و مبارزات مدنی برای رهایی افغانستان از سلطهٔ جابرانهٔ طالبانی میرزمیم.

جبهه آزادی باورمند است که جنبش خودجوش زنان یک نیروی بالنده در مسیر آزادی میهن ماست و از همه جریان‌های ضد طالب توقع دارد تا اعتراضات سراسری و پیگیر زنان را مورد حمایت همه جانبه قراردهند و نقش پیش‌آهنگ زنان و دختران شجاع و آگاه کشور در کارزار رهایی‌بخش سرزمین مان به رسمیت بشناسند و بر همهٔ ماست تا برای آزادی و برابری برای هرنوع قربانی و جان‌فشانی آمادگی کامل داشته باشیم‌.

جبهه آزادی افغانستان

هشتم مارچ ۲۰۲۳

….. حوت ۱۴۰۱ خورشیدی

دکمه بازگشت به بالا