جهان

جایزه بین المللی شارلمانی به زلنسکی و مردم اوکراین اهدا شد

جایزه بین المللی شارلمانی (Karlspreis) که یکی از قدیمی ترین جوایز اروپاست، به رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی و مردم اوکراین اهدا شد.

امسال زلنسکی و مردم اوکراین شایسته دریافت جایزه بین المللی شارلمانی شناخته شدند که از سال 1950 به کسانی اعطا می شود که در “اتحاد مجدد اروپا و حمایت و گسترش ارزش های اروپایی، دموکراسی و حقوق بشر” مشارکت دارند.

در مراسمی که در شهرداری آخن برگزار شد، این جایزه توسط یورگن لیندن، رئیس کمیسیون جایزه شارلمانی و سیبیل کوپن، شهردار آخن، به زلنسکی اهدا شد.

لیندن گفت که جایزه بین‌المللی شارلمانی به زلنسکی و مردم اوکراین برای مبارزه شجاعانه در دفاع از آزادی، دموکراسی و ارزش‌های اروپایی اعطا شد.

زلنسکی پس از دریافت جایزه بین المللی شارلمانی با بیان اینکه از دریافت این جایزه بسیار مفتخر است، اظهار داشت که نماینده اوکراینی هایی است که هر روز برای آزادی و ارزش های اروپا می جنگند.

زلنسکی با تاکید بر اینکه هر اوکراینی یک قهرمان است و لیاقت ایستادن در اینجا را دارد، گفت: صلحی که اوکراین می‌خواهد تنها با یک پیروزی در جنگ کنونی به دست می‌آید.

“ما می خواهیم صلح را به عنوان یک میراث به جا بگذاریم”

زلنسکی با این استدلال که جنگ در اوکراین سرنوشت اروپا را نیز تعیین خواهد کرد، خاطرنشان کرد که روسیه در موقعیتی است که مرتکب انواع ظلم و بی‌وجدانی می‌شود، اما از آن هراسی ندارند.

زلنسکی با بیان اینکه می خواهند صلح را برای کودکان بگذارند، گفت: ما جایگزین دیگری نمی خواهیم، ​​برای اینکه صلح را به عنوان میراث به جا بگذاریم باید به روزی برسیم که بتوانیم بگوییم این جنگ را با پیروزی مشترکمان به پایان رسانده ایم. ” او گفت. از عبارات استفاده کرد

شولز را به عنوان دفاع اروپا برجسته می کند

زلنسکی با این استدلال که اوکراین با پیروزی که به دست خواهد آورد از اروپا محافظت خواهد کرد، گفت: «روسیه به میل خود وارد مسیر شرارت شده است.

ما باید اراده داشته باشیم که این مسیر را قطع کنیم. ما این وظیفه را انجام خواهیم داد، اما با هم.»

ولودیمیر زلنسکی با توصیف اولاف شولتز صدراعظم آلمان به عنوان “مدافع اروپا” گفت: “وقتی نقطه عطف را دیدید، مانند یک مدافع اروپا عمل کردید.

اروپا همیشه قدردان شما و دولت آلمان خواهد بود.»

زلنسکی از آلمان برای حمایتش از اوکراین تشکر کرد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا