زندگیعکسهنر

نقاشی پل سزان 27 سال بعد در ایرلند

تابلوی «زندگی در مزارع» اثر پل سزان هنرمند فرانسوی پس از 27 سال در ایرلند به نمایش گذاشته می شود.

کاترین مارتین، وزیر گردشگری، فرهنگ و هنر ایرلند دیروز اعلام کرد که تابلوی معروف نقاش معروف پل سزان که در سال 1877 کشیده شده بود خریداری و در موزه ملی ایرلند به نمایش گذاشته شد.

“زندگی در مزارع”

این نقاشی (La Vie des Champs) آخرین بار در سال 1996 در ایالات متحده به نمایش گذاشته شد. وزیر مارتین دیروز گفت: «پل سزان تأثیر شگرفی بر هنر قرن بیستم داشت. با الهام از پیکاسو، ماتیس و خیلی چیزهای دیگر.

از امروز، La Vie des Champs با شکوه متعلق به مردم ایرلند است و پس از خرید توسط گالری به صورت رایگان نمایش داده می شود. اثری زیبا از پل سزان (1839-1906)، یکی از چهره های اصلی هنر مدرن، بخشی از مجموعه موزه ملی ایرلند شده است.

این اولین نقاشی سزان است که وارد مجموعه ملی می شود. این تابلوی مهم که اکنون متعلق به مردم ایرلند است، توسط موزه با کمک خیریه خصوصی و با حمایت سخاوتمندانه و خصوصی دولت ایرلند خریداری شد. این نقاشی آخرین بار در سال 1996 در موزه هنر فیلادلفیا در ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشته شد.

ماتیس: پدر همه ما

پل سزان در سال 1839 در فرانسه متولد شد و از او به عنوان اولین هنرمندی که انتزاع را در نقاشی غربی کشف کرد، تعبیر شد. او راه را برای دیدگاه و بازنمایی جدید فضا در آثارش هموار کرد، نقاش معروف هنری ماتیس، با اذعان به تأثیر سزان بر هنرمندانی که پس از او آمدند، از او به عنوان “پدر همه ما” یاد کرد.

دکمه بازگشت به بالا