افغانستان

موضع هند در قبال سفارت افغانستان و تلاش حکومت سرپرست برای جایگزینی سفیر

وزارت خارجه هند گفته که این کشور به اموارت مربوط به سفارت افغانستان در دهلی نو مداخله نمی‌کند و عدم تمکین مسوولان سفارت به درخواست حکومت سرپرست برای جایگزینی سفیر را «موضوع داخلی» افغانستان عنوان کرده است.

آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت که مسائل جاری مربوط به سفارت افغانستان در دهلی نو از دیدگاه هند یک موضوع داخلی است و افزوده که «از دیدگاه ما، این یک موضوع داخلی سفارت افغانستان است و ما امیدواریم که آنها آن را در داخل حل کنند.»

این در حالی است که وزارت خارجه حکومت سرپرست (طالبان) در اوایل ماه می برای سفارت افغانستان در هند سفیر جدید تعیین کرد و اما مسوولان این سفارت به خواست امارت اسلامی برای جایگزین سفیر اعتنا نکردند.

فرید ماموندزی در حال حاضر به حیث سفیر افغانستان در هند فعالیت می‌کند. او از سوی جمهوری قبلی به عنوان سفیر افغانستان تعیین شده بود و تاکنون در این پست ادامه داده باقی مانده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی این سفارت پس از تعیین سفیر جدید و تلاش برای جایگزینی او منتشر شد تصریح شده بود که این سفارت «تمام امورات گذشته و فعلی خود را با شفافیت انجام داده» و همچنان «با اخلاص و تعهد» به کار خود ادامه می‌دهد.

یک منبع معتبر به تاریخ ۱۵ ماه می به خامه پرس تایید کرد که به فرید ماموندزی، سفیر افغانستان در دهلی نو دستور داده شده تا سفارت را ترک کند و قادرشاه که در حال حاضر در سفارت کار می‌کند، به عنوان سرپرست جایگزین شود.

 

دکمه بازگشت به بالا