پناهندگان

یک «زن» به عنوان رییس بانک مرکزی ترکیه گماشته شد

پس از کامیابی رجب طیب اردغوان، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای نخستین بار یک زن به عنوان رییس بانک مرکزی ترکیه گماشته شد.

خبرگزاری آنادولی روز جمعه،نوزدهم جوزا گزارش داده است که رجب طیب اردوغان در یک حکم تازه حفیظه غایه ارکان را به عنوان رییس جدید بانک مرکزی این کشور گماشت وی نخستین زنی است که به عنوان رییس بانک مرکزی این کشور کار خواهد کرد.

خانم ارکان که سابقه مدیرعاملی بانک «فرست ریپابلیک» و شرکت خدمات مالی «گلدمن ساکس» را در کارنامه مدیریتی خود دارد، پنجمین فرد و نخستین زنی خواهد بود که در طول چهار سال گذشته به ریاست بانک مرکزی ترکیه منصوب شده است.

اردوغان در حالی یک زن را به عنوان رییس بانک مرکزی گماشته است، که شهاب کاوجی اوغلو، ریس پیشین بانک جهانی دوره ریاست‌اش با افزایش نرخ تورم همرا بوده است.

این در حالی است که پیش از این رجب طیب اردغوان در جریان انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به مردم کشوراش وعده داده بود که نرخ تورم را مهار کند.

حفیظه ارکان 43 سال سن دارد وی از سال 2014 تا 2021 از میدران ارشد بانک فرست ریپابلیک بوده است بانکی که پس از ورشکست شدن با رهبری خانم ارکان به یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های امریکا تبدیل شد.

 

دکمه بازگشت به بالا