جهانعکس

وبلاگ نویس روسی به دلیل سلفی گرفتن با زلنسکی در خواب جریمه شد

در روسیه، وبلاگ نویسی به نام ایوان لوسف به دلیل "بی اعتبار کردن ارتش روسیه" پس از به اشتراک گذاشتن رویای خود در مورد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در حساب رسانه های اجتماعی خود، جریمه شد.

لوسف با توصیف این وضعیت به عنوان حماقت، گفت که او 30 هزار روبل (حدود 9 هزار لیر) به عنوان مجازات پرداخت و در خواب با زلنسکی سلفی گرفت.

ایوان لوسف، 26 ساله که در چیتا در منطقه خودمختار زابایکالسکی در استان سیبری روسیه زندگی می کند، اظهار داشت که از اینکه حساب اینستاگرامش توسط سرویس امنیت فدرال این کشور نظارت می شود بی اطلاع است.

لوسف توسط یک دادگاه محلی به دلیل نقض قانونی که مخالفت با حمله روسیه به اوکراین را شکست، پس از اینکه به اشتراک گذاشت که زلنسکی را در خواب دیده است، مجرم شناخته شد. لوسف متعاقباً 30000 روبل (حدود 8830 لیر) جریمه شد.

لوسف جزئیات رویای خود را که به دستور بسیج ولادیمیر پوتین در سپتامبر اشاره داشت، به اشتراک گذاشت:

دیشب دیدم که بسیج شدم و به یک کمپ آموزشی بردم. ناگهان جنگنده های AFU (نیروهای مسلح اوکراین) به رهبری زلنسکی وارد شدند، همه را جمع کردند و ما را در جوخه تیراندازی کردند.

زلنسکی ناگهان به سمت من آمد و به او گفت: “اوه، من استوری های شما را در اینستاگرام دیدم. افتخار برای اوکراین! با تشکر از قهرمانان! تماس گرفتم. سپس در کنار زلنسکی ایستادیم.

از او پرسیدم آیا می توانم برای اینستاگرامم با تو سلفی بگیرم؟ من پرسیدم. گفت: «البته».
از سوی دیگر، لوسف وضعیتی را که با آن مواجه شده است، “حماقت” توصیف کرد و خاطرنشان کرد که یکی از مقامات به او گفته است که او به جرمی متهم شده است که حداکثر مجازات آن 15 سال زندان است.

از سوی دیگر، قانون مورد بحث برای جلوگیری از انتقاد عمومی از جنگ اوکراین که کرملین آن را عملیات نظامی ویژه تعریف می کند، وضع شد.

با این حال، مردم نمی توانند خود را گرم کنند زیرا زیرساخت های ماریوپول، در جنوب اوکراین، جایی که حملات روسیه ادامه دارد، آسیب دیده است. با سرد شدن هوا در ماه های زمستان، مردم منطقه در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

پترو آندریوشچنکو، مشاور شهردار تبعیدی، هشدار داد که استیصال حق می تواند به زودی به شورش های همه جانبه علیه مقامات روسیه تبدیل شود.

آندریوشچنکو در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نوشت: شورش در ماریوپول نزدیک است
.
حدود 90 درصد از ساختمان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی ماریوپل به دلیل گلوله باران شدید در طی ماه‌ها محاصره در اوایل سال جاری آسیب دیده یا تخریب شده است.

دکمه بازگشت به بالا