جهان

کاخ سفید: پلوسی حق بازدید از تایوان را دارد

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، استدلال کرد که احتمال سفر پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، دلیلی برای تبدیل چین به یک بحران نیست.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت که سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در چارچوب تماس‌های هند و اقیانوس آرام، امری بسیار طبیعی است و او حق دارد این سفر را انجام دهد.

کربی که یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید برگزار کرد، در پاسخ به سوالی درباره سفر احتمالی پلوسی به تایوان، گفت: “مسئله چیست، درام کجاست؟” وی گفت که پلوسی قبلاً از تایوان بازدید کرده بود و بازدیدهای مشابهی از سوی اعضای کنگره حتی در سال جاری انجام شد و او تشدید تنش ها را بی معنی دانست.

“تنها سیاست ما در چین ادامه دارد”

کربی با بیان اینکه سفر پلوسی به تایوان امری بسیار طبیعی است و حق این سفر را دارد، ادامه داد:

“سیاست آمریکا سالهاست شناخته شده است. هیچ چیز تغییر نکرده است. سیاست چین واحد ما ادامه دارد. ما بارها اعلام کرده ایم که با تغییر وضعیت موجود در هر دو طرف مخالفیم. ما اعلام کرده ایم که از استقلال تایوان حمایت نمی کنیم. ما اعلام کرده ایم. هفته گذشته، پرزیدنت بایدن گفت: تماس تلفنی او با رئیس جمهور چین بالاترین و آخرین تماس از همه آنها بود.

کربی با بیان اینکه پلوسی هنوز سفرش به تایوان را تایید نکرده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم کاملا با آنها خواهد بود.

کربی با تاکید بر اینکه هیچ دلیلی وجود ندارد که دولت چین احتمال سفر پلوسی به تایوان را به بحران یا درگیری تبدیل کند، تاکید کرد که نباید این موضوع را دلیلی برای افزایش فعالیت‌های نظامی تهاجمی در داخل و اطراف تنگه تایوان قرار دهد.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا