جهان

آنتونیو گوترش: جهان در محافظت از غیرنظامیان موفق نبوده است

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد همزمان با درگیری‌ها در اوکراین، سودان و فلسطین گفته که جهان باید در مراقبت از غیرنظامیان تلاش بیشتری به خرج دهد چون به گفته‌ی او شمار قربانیان غیرنظامی که در جنگ‌ها کشته و زخمی می‌شوند افزایش یافته است.

دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه، دوم جوزا در نشست شورای امنیت این سازمان گفت که شمار قربانیان ناشی از جنگ‌ و خشونت‌ها در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۳ درصد افزایش یافته است.

به گفته‌ی او حدود ۱۷ هزار غیر نظامی در ۱۲ درگیری در سراسر جهان تنها در سال ۲۰۲۲ کشته شده‌اند.

آقای گوترش خواستار پایان دادن به جنگ‌ و خشونت‌ها شده و پایان بخشیدن به خشونت‌های مسلحانه را تنها راه راه حفاظت از غیرنظامیان عنوان کرده است.

او گفت: «مؤثرترین راه حفاظت از غیرنظامیان، جلوگیری از درگیری‌ها و پایان‌دادن به آن‌ها است. به‌همین دلیل است که پیش‌گیری از جنگ، حل‌وفصل و ایجاد صلح، بالاترین اولویت برای کل نظام سازمان ملل است و هم‌چنان خواهد بود.»

دبیرکل سازمان ملل افزود، تعداد پناهندگان «به دلیل درگیری، خشونت، نقض حقوق بشر و آزار و اذیت» در سال گذشته آواره شده‌اند افزایش یافته و بیش از ۱۱۷ میلیون نفر عمدتاً به دلیل جنگ و ناامنی با گرسنگی شدید مواجه شدند.

این در حالی است که درگیری‌های مسلحانه در نقاط مختلف جهان همچنان ادامه دارد و همه‌روزه از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد و آنان را از خانه و سرزمین‌شان آواره می‌کند.

.

 

دکمه بازگشت به بالا