جهان

اردوغان: اسرائیل یک کشور تروریستی است

رئیس جمهور اردوغان ترکیه گفت اسرائیل در حال اجرای استراتژی نابودی کامل یک شهر و مردم آن است. دلم راحت است، آشکارا می گویم که اسرائیل یک کشور تروریستی است.

رجب طیب اردوغان رئيس جمهور ترکیه در نشست گروه حزب عدالت و توسعه بیانیه ای اردوغان در سخنرانی خود گفت: ما به عنوان دولت از تمام ابزارهای دیپلماسی برای جلوگیری از وحشیگری اسرائیل استفاده می کنیم و به تمام دنیا نشان دادیم که در کنار مردم غزه هستیم.

وی افزود: ما به عنوان دولت از تمام ابزارهای دیپلماسی برای توقف وحشیگری اسرائیل استفاده می کنیم. از سوی دیگر ما به توسعه کشور خود ادامه می دهیم. ما به تمام دنیا نشان دادیم که در کنار مردم غزه ایستاده ایم. غزه رنج وصف ناپذیری را تجربه می کند. پایان اسرائیل ناامید کننده خواهد بود. اسرائیل در حال اجرای استراتژی نابودی کامل یک شهر و مردم آن است. دلم راحت است، آشکارا می گویم که اسرائیل یک کشور تروریستی است.

“برای ناو هواپیمابر نسل جدید آستین ها را بالا می زنیم”
رژه نیروی دریایی ما با صد کشتی در تنگه بسفر حاوی پیام های بسیار مهمی بود. بعد از TCG Anadolu، آستین هایمان را برای نسل جدید ناو هواپیمابر بالا زدیم. ما قبل از پایان سال 2023 هواپیمای رزمی ملی مان را خواهیم دید.

“ما به هدف ترکیه کاملاً مستقل دست خواهیم یافت”
ما به هدف یک ترکیه کاملا مستقل در صنعت دفاع خواهیم رسید. ما همیشه کسانی را که همسایگان ما را علیه ما تحریک می کنند، به ناامیدی رها می کنیم. تا زمانی که ما 85 میلیونی یک دل هستیم، به اذن خدا کسی نمی تواند ما را پایین بیاورد. اگر در هر زمینه ای از نظر سیاسی، اقتصادی، قدرت نظامی قوی نباشیم، نمی گذارند در این سرزمین ها زندگی کنیم.

“نتانیاهو در حال رفتن است”
نتانیاهو با یک وزیر در هر طرف بیانیه مطبوعاتی می دهد. او فکر می کند که آن وزرا او را نجات خواهند داد. اما حتی آن وزیران نیز در کنار نتانیاهو نمی ایستند. همان طور که گفتم، نتانیاهو یک طرفدار است. متاسفانه غرب همچنان وارونه به این وضعیت نگاه می کند. فرانسه ابتدا اظهارات متفاوتی می کند و سپس می بینید که به دنده عقب تغییر می دهد. صادق باشید. ما می خواهیم که شما در عصر متفاوت باشید و در صبح متفاوت باشید. مثل ترکیه باش

“حماس حزبی است که در انتخابات پیروز می شود”
اسراییل با هدف قرار دادن عمدی مدارس، مساجد، بیمارستان ها و بازارها سعی در تخریب یک شهر دارد. اسرائیل یک کشور تروریستی است. یک کشور تروریسم را انجام می دهد. آنها حماس را یک سازمان تروریستی می نامند. حماس یک حزب سیاسی است که در انتخابات پیروز می شود. بعد از پیروزی در انتخابات حقش را گرفتند. چه کسی آن را گرفت؟ اسرائیل و ایالات متحده آن را گرفتند. اما هنوز افرادی در کشور من هستند که نمی دانند حماس یک حزب سیاسی است.

اسرائیل تهدید به بمب اتمی کرد. من به نتانیاهو زنگ می زنم، آیا شما بمب اتمی دارید؟ شما بمب اتمی دارید و آن را تهدید می کنید. اکنون زمان شما فرا می رسد. هر چقدر که می خواهید بمب هسته ای داشته باشید، اما در حال حرکت هستید. “

دکمه بازگشت به بالا