افغانستانپناهندگانحقوق بشر

کانادا پذیرای 295 پناهجوی افغان از پاکستان است

دولت کانادا اعلام کرده است که از طریق یک پرواز چارتر به پذیرایی از پناهجویان افغان به کشور ادامه خواهد داد و 295 نفر دیگر را از پاکستان می آورد.

روز چهارشنبه، اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که پناهجویان افغان با موفقیت از پاکستان به شهر تورنتو منتقل شده اند.

کانادا به تعهد خود برای پذیرایی از 40000 پناهجوی افغان تا پایان سال نزدیک است. وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا پیشتر اعلام کرد که دولت با رعایت تعهد خود، حداقل 40000 پناهجوی افغان را با موفقیت به این کشور منتقل کرده است.

مارک میلر اعلام کرده است که کانادا به طور فعال درخواست های مهاجرتی موجود را بررسی می کند و تلاش های خود را برای پذیرش بیشتر مهاجران افغان از طریق برنامه های مهاجرتی مختلف، از جمله اسکان مجدد پناهندگان و حمایت از خانواده، گسترش می دهد.

وزیر مهاجرت کانادا تاکید کرد که ابتکار انتقال 40000 پناهجوی افغان پس از سقوط کابل یکی از گسترده ترین برنامه های اسکان مجدد افغان ها در سطح جهان است و تعهد آنها به این کار همچنان پابرجاست.

آقای میلر بر تأثیر مخرب حکومت طالبان در افغانستان، به ویژه بر حقوق و آزادی های مردم افغانستان، به ویژه زنان و دختران که به شدت محدود شده است، تأکید کرد.

پیش از این، وزیر مهاجرت کانادا نیز اذعان داشت که تسلط طالبان در اوت 2021 منجر به یک بحران عمیق سیاسی، اقتصادی و انسانی در افغانستان شد که میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داد.

دولت کانادا به تعهد خود برای ارزیابی درخواست‌های واجد شرایط و ارائه خدمات ضروری مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، آموزش مهارت‌ها، و حمایت اجتماعی به پناهندگان افغان مقیم کانادا ادامه می‌دهد. علاوه بر این، کانادا پس از ایالات متحده در زمینه اسکان مجدد افغانستان در رتبه دوم قرار دارد. این سازمان برنامه های ویژه ای را برای کمک به افغان های آسیب پذیر از جمله فعالان زن، مدافعان حقوق بشر، اقلیت های تحت تعقیب، افراد دگرباشان جنسی و روزنامه نگاران آغاز کرده است.

دکمه بازگشت به بالا