افغانستان

ممتاز زهرا بلوچ: مولانا فضل‌الرحمان فرستاده‌ی دولت پاکستان نیست

وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که مولانا فضل‌الرحمن، رییس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان به‌حیث فرستاده دولت پاکستان به افغانستان سفر نکرده است.
ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه‌ پاکستان در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر سفر مولانا فضل‌الرحمن به کابل گفته که «من می‌خواهم تاکید کنم که او به عنوان فرستاده دولت پاکستان به افغانستان سفر نکرده و در مقام خود در آن‌جا حضور دارد.»
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این نشست خبری همچنان گفت که اسلام‌آباد هیچ علاقه‌ای به گفتگو با تحریک طالبان پاکستان ندارد.
او همچنات از مسوولان امارت اسلامی باردیگر خواسته که در برابر عناصر هراس‌افگنی در داخل افغانستان، از جمله رهبری تحریک طالبان پاکستان، اقدام موثر انجام دهند.
گفتنی است که مولانا فضل‌الرحمان، رییس جمعیت علمای اسلام پاکستان اوایل هفته جاری در سفر از قبل اعلام شده به دعوت امارت اسلامی به افغانستان سفر کرد.
او پیش از این هدف سفرش را حل برخی مشکلات میان کابل و اسلام‌آباد عنوان کرده و گفته بود که حامل دیدگاه‌های وزارت خارجه‌ و مقام‌های پاکستان برای امارت اسلامی است.
مولانا فضل‌الرحمان در دیدار با ملاحسن آخند، رییس‌الوزاری حکومت سرپرست و شماری دیگر مقام‌های امارت اسلامی گفته بود: «هدف از سفر ما به افغانستان این‌ است که میان دو کشور سوءتفاهمات را از میان برداریم و راه‌های همکاری را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، تجارتی و پیشرفت همدیگر جستجو کنیم.»
گفتنی است که مولانا فضل‌الرحمان، رییس حزب جمعیت علمای پاکستان و هیأت همراهش، به دنبال افزایش تنشها میان حکومت سرپرست افغانستان و پاکستان به دعوت امارت اسلامی به کابل سفر کرده است. او قبل گفته بود که در این سفر با مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان و رهبری امارت اسلامی دیدار خواهد داشت.

 

دکمه بازگشت به بالا