افغانستاناقتصاد

گذرگاه‌های تورخم، غلام خان و خرلاچی باز شد؛ اده‌ی انگور هنوزهم مسدود است

گذرگاه مرزی تورخم و چند گذرگاه دیگر میان افغانستان و پاکستان پس از ۱۱ روز دوباره به‌روی رفت و آمد باز شده است.

این گذرگاه مرزی که مسدود شدن آن مشکلات و خسارات زیادی برای تاجران به همراه داشت، صبح امروز سه‌شنبه، ۳ دلو بروی رفت و آمد باز شد.

عبدالبصیر زابلی، سخنگوی فرماندهی امنیه امارت اسلامی در ننگرهار میگوید که این گذرگاه همانند سابق اکنون برای رفت و آمد باز است.

سخنگوی فرماندهی امنیه امارت اسلامی در ولایت ننگرهار می‌گوید که گذرگاه مرزی با این بهانه از سوی پاکستان مسدود شده بود که راننده‌ها و دستیاران شان برای تردد باید و پاسپورت و ویزا داشته باشند. شرایطی که به گفته این مقام امارت اسلامی برای مریض‌دارانی که برای تداوی از افغانستان به پشتونخواه میرفتند نیز وضع شده بود.

همزمان با گشایش دوباره مسیر تورخم، گذرگاه خرلاچی پکتیا و گذرگاه غلام‌خان خوست نیز بازگشایی شده اند.
مقامهای محلی پکتیا و خوست بازشدن این دو مسیر را تائید کرده اند. اما گذرگاه اده انگور در ولایت پکتیا هنوز هم بروی رفت و آمد از سوی پاکستان مسدود است.

گذرگاه‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان به شمول گذرگاه تورخم که یک مسیر تجارتی و ترانزیتی مهم برای افغانستان است به‌تاریخ ۲۳ جدی، به‌دنبال وضع محدودیت ویزا و پاسپورت برای رانندگان موترهای باربری مسدود شد .
رسانه پاکستانی اکسپرس تریبون در این زمینه گزارش داده که اسلام آباد شرایط تردد رانندگان موترهای باربری افغانستان بدون ویزا را تا پایان ماه مارچ تمدید کرده‌اند.

به گزارش این رسانه، تصمیم بازگشایی تورخم پس از گفتگوی هیأت متشکل از حمل‌ونقل و نمایندگان اتاق تجارت افغانستان با مقام‌های تجاری پاکستان در سفارت این کشور در کابل گرفته شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا