جهان

ایتالیا در حال بررسی سرکوب مهاجران جدید است

کابینه ایتالیا برای اتخاذ تدابیر جدید برای سرکوب مهاجرت تشکیل جلسه می دهد

 

پس از اینکه جزیره جنوبی لامپدوزا بار دیگر با موجی از ورود مهاجران از تونس مواجه شد و موضوع مهاجرت با صحبت درباره نیروی دریایی به کانون اروپا بازگشت،کابینه ایتالیا روز دوشنبه برای اتخاذ تدابیر جدید برای سرکوب مهاجرت تشکیل شد.

نخست وزیر جورجیا ملونی گفته است که اقدامات کابینه بر مهاجرانی متمرکز خواهد شد که واجد شرایط پناهندگی نیستند و قرار است به کشورشان بازگردانده شوند. برنامه این است که مدت زمان بازداشت این افراد را حداکثر تا 18 ماه در اتحادیه اروپا افزایش دهد و تعداد مراکز بازداشت را برای نگهداری آنها تا زمان بازگرداندن افزایش دهد، زیرا ظرفیت در ایتالیا همیشه ناکافی بوده است.

ملونی پس از آن که لامپدوزا که به تونس نزدیک‌تر است تا سرزمین اصلی ایتالیا، هفته گذشته توسط نزدیک به 7000 مهاجر در یک روز غرق شد، “اقدامات خارق العاده” را اعلام کرد که بیشتر از جمعیت ساکن جزیره بود. ایتالیا آنها را به آرامی با کشتی به سیسیل و بنادر دیگر تخلیه می کند، اما ورود بار دیگر به تنش در جزیره و در راهروهای سیاسی، به ویژه پیش از انتخابات پارلمان اروپا در سال آینده، دامن زد.

در میان شوخی‌های سیاسی داخلی و اتحادیه اروپا، ملونی خواستار محاصره دریایی شمال آفریقا برای جلوگیری از پرتاب قایق‌های قاچاق انسان به دریای مدیترانه توسط قاچاقچیان انسان شد. ملونی در حال حاضر در تونس بود که کمیسیون اروپا با دولت تونس توافق نامه ای را امضا کرد که در ازای کمک به جلوگیری از خروج از کشور، متعهد به کمک اقتصادی شد. توافقی مشابه سال ها پیش با لیبی امضا شد.

گروه‌های حقوق بشر توافق لیبی را نقض قوانین بین‌المللی دریانوردی دانسته و تاکید می‌کنند که لیبی بندر امنی نیست و مهاجرانی که توسط گارد ساحلی لیبی رهگیری می‌شوند به مراکز بازداشت بازگردانده می‌شوند.

ملونی روز یکشنبه به همراه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون، از لامپدوزا دیدن کرد که موضع سختی اتخاذ کرد و قول داد: «ما تصمیم خواهیم گرفت که چه کسی و تحت چه شرایطی به اتحادیه اروپا بیاید. نه قاچاقچیان.” فون در لاین طرحی 10 ماده ای ارائه کرد که شامل تعهد حمایت برای جلوگیری از خروج قایق های قاچاق از طریق ایجاد “مشارکت های عملیاتی در مبارزه با قاچاق” با کشورهای مبدأ و ترانزیت بود.

این طرح پیش‌بینی می‌کند که «توافق کاری بین تونس و فرونتکس»، نیروی مرزی اتحادیه اروپا با دارایی‌های هوایی و دریایی که در حال حاضر به عملیات جستجو و نجات در دریای مدیترانه کمک می‌کند، و یک گروه ویژه هماهنگ‌کننده در یوروپل.

کمیسیون احتمال محاصره دریایی را رد نکرده است. آنیتا هیپر، سخنگوی کمیسیون، روز دوشنبه گفت: “ما حمایت خود را برای بررسی این احتمالات ابراز کرده ایم” که توسط ایتالیا مطرح شده است.

بر اساس قراردادی که فون در لاین با تونس امضا کرد، اتحادیه اروپا متعهد شد برای «تامین تجهیزات، آموزش و پشتیبانی فنی لازم برای بهبود بیشتر مدیریت مرزهای تونس» بودجه ارائه کند. به عنوان مثال، به پرداخت هزینه بازسازی 17 کشتی متعلق به مقامات تونس کمک می کند.

فون در لاین در لامپدوزا گفت: «ما تجهیز تجهیزات به گارد ساحلی تونس را تسریع خواهیم کرد.

هجوم اخیر اتحاد در اتحادیه اروپا، کشورهای عضو آن و همچنین در دولت راست افراطی ملونی را به چالش می کشد، به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات اروپا. برخی از کشورهای عضو به نحوه اجرای طرح تونس توسط فون در لاین اعتراض کرده و شکایت دارند که به درستی با آنها مشورت نشده است.

ماتئو سالوینی، معاون نخست وزیر، رئیس لیگ پوپولیست و جناح راست، کارآمدی توافق ملونی اتحادیه اروپا و تونس را به چالش کشیده و در یک راهپیمایی سالانه لیگ در شمال ایتالیا در روز یکشنبه میزبان مارین لوپن، رهبر جناح راست فرانسه بود. فقط چند روز قبل، ماریون مارشال، خواهرزاده لوپن و سیاستمدار راست افراطی در لامپدوزا بود و از واکنش دولت فرانسه به مسئله مهاجرت انتقاد می کرد.

دولت فرانسه امانوئل ماکرون در مورد مسائل مهاجرت و امنیت به سمت راست تغییر کرده است و روز دوشنبه، جرالد دارونین، وزیر کشور وی، برای ملاقات‌هایی به رم رفت. دارونین قبل از ترک گفت که فرانسه به ایتالیا کمک خواهد کرد تا مرزهای خود را حفظ کند تا از ورود مردم جلوگیری کند، اما آماده پذیرش مهاجرانی نیست که در روزهای اخیر به لامپدوزا رسیده اند.

اوضاع در لامپدوزا بسیار سخت شده است. به همین دلیل است که ما باید به دوستان ایتالیایی خود کمک کنیم. اما نباید به افرادی که به خاک ما می آیند پیام داده شود که در کشورهای ما به هر نحوی از آنها استقبال می شود.”

وی با اشاره به افرادی که از ساحل عاج یا گینه یا گامبیا وارد می شوند، گفت: “اراده ما این است که به طور کامل از کسانی که باید استقبال شوند، اما ما باید مطلقاً کسانی را که دلیلی برای حضور در اروپا ندارند، بازگردانیم.”

دکمه بازگشت به بالا