جهانعکسویدئو

بمباران بیمارستان‌ها، مکاتب، معابد، مساجد، پرورشگاه‌ها در غزه ادامه دارد

سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از روز 7 اکتبر تا کنون 2 هزار و 326 زن و 3 هزار و 760 کودک در نوار غزه کشته شده‌اند که 67 درصد از آمار کل کشته‌شدگان را تشکیل می‌دهد.

سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای حملات پی در پی اسرائیل به روزنامه‌نگاران و ساختمان‌های رسانه‌ها در نوار غزه را محکوم کرد. گزارشگران بدون مرز با اشاره به حملات مکرر اسرائیل به مراکز رسانه‌ای و خبرگزاری‌های مختلف مانند خبرگزاری فرانسه و الجزیره در غزه، تاکید کرد: گزارشگران بدون مرز حملات مکرر اسرائیل به رسانه‌ها را به شدت محکوم می‌کند. هدف قرار دادن رسانه‌ها یک جنایت جنگی است.

سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از روز 7 اکتبر تا کنون 2 هزار و 326 زن و 3 هزار و 760 کودک در نوار غزه کشته شده‌اند که 67 درصد از آمار کل کشته‌شدگان را تشکیل می‌دهد.

بر اساس بیانیه فوق، این بدان معناست که هر روز در غزه 420 کودک کشته یا زخمی می‌شوند. برخی از آنها، نوزادان چند ماهه هستند.

صندوق سازمان ملل متحد، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، سازمان بهداشت جهانی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در خصوص تحولات غزه بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است که بمباران‌ها خسارات بسیاری به مراکز بهداشتی وارد کرده و خدمات زنان و زایمان، نوزادان و کودکان به دلیل قطعی آب و برق، کمبود مواد غذایی و دارویی با اختلال مواجه شده است.

در بیانیه فوق تصریح شده است که در حال حاضر در غزه 50 هزار زن حامله وجود دارد و با تعطیلی 14 بیمارستان و 45 مرکز بهداشتی، برخی از زنان در پناهگاهها، خانه‌ها و یا در میان آوار زایمان می‌کنند.

سازمان ملل: از 7 اکتبر تا کنون 2 هزار و 326 زن و 3 هزار و 760 کودک در غزه کشته شده‌اند

ارتش اسرائیل، مدرسه‌ای را که آوارگان در شمال غزه در آن پناه گرفته بودند، بمباران کرد که در پی آن شماری کشته و زخمی شدند.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در غزه، ارتش اسرائیل مدرسه «اسامه بن زید» در منطقه الصفطاوی در شمال غزه را که آوارگان در آن پناه گرفته بودند، بمباران کرد.

این در حالی است که ارتش اسرائیل اندکی قبل از بمباران این مدرسه محل اسکان آوارگان در غزه، ورودی محوطه بیمارستان الشفا که هزاران بیمار و غیرنظامی در آن حضور دارند را هدف حمله قرار داد که در پی آن شماری کشته و زخمی شدند.

حمله اسرائیل به ورودی محوطه بیمارستان الشفا در حالی صورت گرفت که کاروان آمبولانس حامل مجروحان برای درمان در مصر در حال حرکت بود و در پی حمله، خسارت جدی به آمبولانس‌های حامل مجروحان وارد شد.

ارتش اسرائیل مدرسه‌ای را که آوارگان در شمال غزه در آن پناه گرفته بودند بمباران کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش اسرائیل، ورودی محوطه بیمارستان الشفا در منطقه تحت محاصره غزه که هزاران بیمار و غیرنظامی در آن حضور دارند را هدف حمله قرار داد که در پی آن شماری کشته و زخمی شدند.

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار آنادولو، در این حمله شماری کشته شده‌اند.

حمله اسرائیل به ورودی محوطه بیمارستان الشفا در حالی صورت گرفت که کاروان آمبولانس حامل مجروحان برای درمان در مصر در حال حرکت بود و در پی حمله، خسارت جدی به آمبولانس‌های حامل مجروحان وارد شد.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در پی حمله فوق، در بیمارستان الشفا نشست خبری برگزار کرد.

وی در این نشست خبری با بیان اینکه «اسرائیل کادر درمان را هدف قرار داد»، اعلام کرد: اسرائیل کاروان آمبولانسی را که به مقصد گذرگاه مرزی رفح به سمت جنوب حرکت می‌کرد، هدف حمله قرار داد که در پی آن شماری کشته و زخمی شدند.

ارتش اسرائیل ورودی محوطه بیمارستان الشفا در غزه را هدف قرار داد

میا کیله، وزیر بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با اتمام سوخت بیمارستان شفاء در نوار غزه طی ساعات آتی، این منطقه با فاجعه انسانی روبرو خواهد شد.

در بیانیه وزیر بهداشت فلسطین در اینباره آمده است: نسبت به یک فاجعه انسانی در پی از کار افتادن ژنراتور اصلی تامین برق بیمارستان شفا به دلیل اتمام سوخت هشدار می‌دهیم. ژنراتورهای یدکی تنها توانایی تامین برق چند بخش حساس بیمارستان برای چند ساعت را دارند.

او با اشاره به اینکه هم اکنون 16 بیمارستان از 35 بیمارستان غزه به دلیل بمباران‌های اسرائیل و کمبود سوخت تعطیل شده اند، تصریح کرد: دیگر بیمارستان‌های غزه نیز احتمالا تا 24 ساعت دیگر به دلیل اتمام سوخت از کار خواهند افتاد.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز با انتشار بیانیه ای خواستار کمک جامعه جهانی از انتقال بیماران وخیم از غزه به مصر شد.وزیر بهداشت فلسطین: تنها ساعاتی با فاجعه انسانی در غزه فاصله داریم

 

دکمه بازگشت به بالا