جهان

اعلام مرگ‌ مغزی آرمیتا گراوند، از سوی تیم پزشکی

بنا بر اعلام‌ منابع موثق ،ساعتی قبل امشب چهارشنبه ۱۹ مهرماه، تیم پزشکان آرمیتا_گراوند، به نیروهای امنیتی ایران مستقر در بیمارستان فجر تهران اعلام کردند.

با توجه به اینکه آرمیتا دیگر هیچگونه واکنش و علائم حیاتی ندارد، وی بطور قطعی دچار مرگ_مغزی شده است، و به این ترتیب ادامه اتصال وی به دستگاه های پزشکی توجیه ندارد و این دستگاه ها باید از وی جدا شده و مرگ مغزی وی که از نظر پزشکی به معنای فوت وی می باشد، به خانواده اش اطلاع داده شود.

لازم به ذکر است آرمیتا گراوند، ۱۷ ساله، روز یکشنبه صبح ۹ مهرماه ۱۴۰۲، هنگام حرکت به سمت مدرسه اش، در ایستگاه مترو میدان شهدا تهران، بابت عدم سر کردن مقنعه و حجاب_اجباری در داخل واگن، مورد حمله و ضربه یک نیروی آمر_به معروف قرار گرفت و با پرتاب و هل دادن وی به عقب، سرش به لبه در خروجی قطار برخورد کرد و بیهوش شد. وی هنگام ورود به اورژانس بیمارستان، دارای پائین ترین سطح هوشیاری بود، و فقط ضربان قلب وی فعالیت داشت پس از تصویر برداری ، ضربه مغزی منجر به خونریزی مغزی وی اثبات شد.»

خبرگزاری دولتی برنا ظهر روز چهارشنبه ۱۹ مهر نوشت که علایم حیاتی نسبتا پایدار آرمیتا گراوند طی چند روز گذشته تغییر کرده و تا حدودی «رو به وخامت» رفته است.

این خبرگزاری وابسته به وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی، در کانال تلگرامی خود نوشت: «با این حال تلاش تیم پزشکی برای بهبود شرایط آرمیتا گراوند همچنان ادامه دارد.»

از سوی دیگر یک کاربر شبکه اجتماعی ایکس با عنوان آوند فردی، با بررسی دقیق و جزیی ویدیوهای تقطیع شده از حضور آرمیتا گراوند در مترو و فایل صوتی منتشر شده از کارمند مترو در تماس با اورژانس، جزییات تازه‌ای از ماجرای رخ داده برای آرمیتا را فاش کرد.

دکمه بازگشت به بالا