جهانهنر

قاتل داریوش مهرجویی و همسرش بازداشت شد

سعیدمنتظر المهدی، سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرده که قاتل داریوش مهرجویی، نویسنده و کارگران ایران و همسرش وحیده محمدی‌فر، فیلم نامه نویس بازداشت شده است.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه روزپنجشنبه، بیست‌وهفتم میزان به نقل از این مقام نیروی انتظامی گزارش داده که«عامل اصلی قتل مرحوم مهرجویی و همسرش دقایقی پیش اعتراف کرد.»

سعید منتظر المهدی تاکید کرده که : بازجویی‌ها کماکان برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است و بزودی صحنه جرم بازسازی و اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد.

او پیش از این نیز گفته بود که دست کم ۱۰ تن در پیوند به قتل داریوش مهرجویی و همسرش بازداشت شده‌اند.

داریوش مهرجویی، کارگردان و نویسنده برجسته ایران وحیده محمدی‌فر، نویسنده و همسر این کارگردان ایرانی روزشنبه، بیست‌ودوم میزان از سوی افراد ناشناس در خانه شخصی شان در کرج ایران کشته شدند.

ازسوی‌هم قتل مهرجویی و همسرش با واکنش‌های فراوانی میان چهره‌های مطرح از نویسندگان، روزنامه نگاران و فلم سازان در ایران و خارج از این کشور مواجه شد.

گفتنی است که شماری از روزنامه نگاران، فعالان جامعه مدنی و صد سینماگر افغانستان نیز در واکنش به قتل داریوش مهرجویی، کارگردان و نویسنده ایرانی و همسرش ابراز همدردی کرده و این حادثه را «فاجعه برای سینماگران» خوانده‌اند.

داریوش مهرجویی نویسنده و کارگردان مطرح موج نو سینمایی ایران است که ده‌ها اثر چون «هامون»، «دایره مینا»،«گاو»، «اجاره نشین» ،«پری» را در کارنامه ثبت کرده است.

 

دکمه بازگشت به بالا