پناهندگانجهان

لوی درستیز پاکستان از اخراج «اتباع خارجی غیرقانونی» از این کشور حمایت کرد

جنرال سید‌عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان با حمایت از تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج مهاجران غیرقانونی تاکید کرده که این اقدام به «نفع» پاکستان است.

بر اساس اعلامیه‌ای اداره روابط عامه اردوی پاکستان جنرال عاصم منیر این سخنان را روز‌چهارشنبه، پانزدهم قوس در نشست افسران اردو در پشاور بیان کرده است.

او با اشاره به اینکه خارجی‌ها [غیرقانونی] تهدید برای امنیت پاکستان هستند تاکید کرده که آنها اقتصاد این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.

همچنین لوی درستیز پاکستان در بخش از سخنان خود افزوده « اتباع خارجی غیر‌قانونی طبق هنجار‌های تعیین شده و به روشی انسانی و آبرومندانه به کشور شان بازگرانده می شوند.»

این در حالی است که تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج ۱.۷ میلیون مهاجر غیرقانونی همزمان با فرارسیدن زمستان با واکنش‌های گسترده مواجه شده است.

ازسوی هم کارشناسان سازمان ملل متحد از جمله ریجارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر این سازمان با ابراز نگرانی از اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان تاکید کرده‌اند که آنان [مهاجران] با خطر نقض حقوق بشر قرار دارند.

پیش از این نیز شماری سازمان ملل و شماری از نهاد‌های حقوق بشری از وضعیت مهاجران اخراج شده از پاکستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

گفتنی است که بر اساس گزارش نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان از اول ماه نوامبر تاکنون حدود ۴۵۰ هزار شهروند افغانستان به کشور شان برگشته‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا