ورزش

فوتبال افغانستان در آستانه تعلیق از فیفا؛ طالبان: والیان در کار فدراسیون دخالت نکنند

پس از اظهارات مسوولان پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان پیرامون دخالت‌های افراد سیاسی در امور فدراسیون و خطر تعلیق فوتبال کشور، طالبان با انتشار مکتوبی واکنش نشان دادند.

در مکتوب ارسال شده از سوی کمیته المپیک طالبان، والیان باید از دخالت در امور فدراسیون خودداری کنند تا فوتبال کشور از سوی فیفا تعلیق نشود.

حقانی، وزیر تربیت بدنی، ورزش و المپیک طالبان در آستانه شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و آغاز رقابت‌های فوتبال کافا از والیان این گروه خواست تا برای دوری از تعلیق فوتبال، دخالت در امور فدراسیون نداشته باشند و استقلال آن را به رسمیت بشناسند.

در این مکتوب تاکید شده که فدراسیون فوتبال افغانستان یک نهاد مستقل، غیرانتفاعی، غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی است که مطابق با مقرات فیفا و AFC فعالیت می‌کند.

در این مکتوب از والیان خواسته شده تا ضمن همکاری با فدراسیون، امنیت میدان‌های ورزشی را تامین کنند و به کسی اجازه ندهند که در امور اداری، فنی و انکشافی فوتبال افغانستان دخالت کنند.

این در حالی است که فیفا پیشتر هشدار داده بود، تخلف از قوانین این نهاد منجر به اعمال مجازات می‌شود، حتی در شرایطی که نفوذ طرف سوم ناشی از قصور عضو مربوطه نباشد.

دکمه بازگشت به بالا