آموزشافغانستاناقتصادپناهندگانجهانزندگی

نماینده ویژه پاکستان همزمان با افزایش تنش‌ها به کابل سفر می‌کند

یک منبع معتبر در گفتگو با خامه پرس از سفر احتمالی آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان خبر داد. او فردا وارد کابل خواهد شد. این سفر درست زمانی برنامه‌ریزی شده که حملات شبه‌نظامیان در پاکستان افزایش یافته است.

منبع که نخواست نامش در خبر ذکر شود به خامه پرس گفت که سفر آصف درانی برای فردا چهارشنبه، بیست‌هشتم سرطان برنامه‌ریزی شده و دلیل این سفر را نیز فوریت بحث در مورد تحریک طالبان پاکستانی و حضور این گروه در افغانستان عنوان کرد.

گفتنی است که اخیرا حملات شبه‌نظامیان علیه دولت پاکستان افزایش یافته و تحقیق مراکز مطالعات امنیتی پاکستان نشان می‌دهد که پس از تحولات اخیر در افغانستان، میزان حملات تروریستی در افغانستان ۵۲ درصد افزایش یافته است.

در تازه‌ترین مورد ۱۲ سرباز پاکستانی در حمله‌ی تروریستی جداگانه در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شدند و این رویداد اظهارات تند ارتش پاکستان و مقامات ارشد این کشور علیه امارت اسلامی را به دنبال داشته است.

آصف درانی اوایل جوزای سال جاری به حیث نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان تعیین شد. او دیپلمات کارکشته‌ای است و سابقا به حیث سفیر پاکستان در ایران نیز کار کرده است.

دکمه بازگشت به بالا