آموزشافغانستاناقتصادپناهندگانجهانزندگی

سازمان ملل از افزایش ۲۵ فیصدی قربانیان خشونت جنسی در افغانستان خبر داد

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان موسوم به اوچا اعلام کرد، آمار زنان نیازمند کمک به دلیل خشونت جنسی طی شش ماه گذشته ۲۵ فیصد افزایش یافته است.

در پیام توییتری این نهاد آمده است، با وجود اینکه بحران حفاظت از گذشته در افغانستان وجود داشته، اما محدودیت‌های طالبان بر زنان باعث تشدید بحران حمایت از زنان شده است.

طبق گزارش اوچا، تعداد زنان نیازمند کمک به دلیل خشونت جنسیتی از ۱۰.۱ میلیون نفر در دسامبر به ۱۳.۱ میلیون نفر در ماه می افزایش یافته است.

نهادهای ناظر حقوق بشر می‌گویند محدودیت‌های طالبان، زنان را در معرض انواع خشونت‌ها از جمله ازدواج اجباری قرار می‌دهد و این گروه طی دو سال گذشته دستکم ۵۰ فرمان محدود کننده برای زنان صادر کرده است.

به گفته سازمان‌های حقوق بشری، صدور فرمان‌های محدودکننده متعدد علیه زنان از سوی تلبن باعث شده تا تنها در بخش آرایشگری ۶۰ هزار زن مشاغل خود را از دست بدهند.

این در حالی است که طالبان هرگونه تبعیض جنسیتی و ناعدالتی علیه زنان را رد کرده و گفته‌اند که زنان به صورت کامل از حقوق خود زیر چتر شریعت برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید:

The post سازمان ملل از افزایش ۲۵ فیصدی قربانیان خشونت جنسی در افغانستان خبر داد appeared first on تلویزیون چکاد – Chekad TV.

دکمه بازگشت به بالا