افغانستانجهان

ایلان ماسک مدیرعامل جدید توییتر را معرفی کرد

ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر امریکایی که حدود شش ماه پیش توییتر را تصاحب کرده بود، لیندا یاکارینو، رئیس سابق تبلیغات در NBCUniversal را به حیث مدیرعامل این شرکت معرفی کرد.

این میلیاردر امریکایی گفته که خانم لیندا یاکارینو بر عملیات تجاری در این شبکه نظارت خواهد کرد و خودش به عنوان مدیر ارشد فناوری و رییس اجرایی باقی خواهد ماند.

توییتر که یکی از سیاسی‌ترین و ضمنا یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است، شش ماه پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته که شامل اخراج دسته‌جمعی کارمندان، پرداخت پول برای موضوعات تایید شده و فرار شرکت‌های تبلیغاتی از این شبکه را شامل می‌شود.

ماسک قبلا نظرسنجی راه‌اندازی کرد مبنی بر اینکه آیا خود او برای مدیریت توییتر مناسب است یا خیر و فیصدی بیشتر مخاطبان پاسخ دادند که مدیرعامل جدید تعیین شود و آقای ماسک نیز قول داد که «یک احمق» را برای این کار پیدا می‌کند.

بعدها در مصاحبه‌ای که از توییتر به صورت زنده پخش می‌شد گفت که سگش مدیرعامل توییتر است و حالا بعد از شش ماه خانم لیندا یاکارینو مدیرعامل توییتر شده و کارشناسان در پیوند به اینکه او در این شرایط بحرانی توییتر دوام می‌آورد یا خیر، خوشبین هستند.

سرویس جهانی بی بی سی گزارش داده است که خانم یاکارینو در یک خانواده ایتالیایی-آمریکایی با پدری افسر پلیس و مادری که هرگز به دانشگاه نرفت بزرگ شد.

پس از فارغ التحصیلی از ایالت پن، به مدت 15 سال در ترنر اینترتینمنت کار کرد و سپس به NBCUniversal ملحق شد، جایی که تقریباً 2000 نفر را تحت نظر داشت و در راه اندازی سرویس پخش آن مشارکت داشت.

کار او با همکاری نزدیک با مارک‌های بزرگ، یافتن فرصت‌هایی برای قرار دادن محصول و متقاعد کردن آن‌ها برای تبلیغ در کنار برنامه‌های تلویزیونی مشخص شده است و در راه‌اندازی حتی برنامه‌هایی که به خاطر محتوای هیجان‌انگیز شهرت دارند، مانند Sex and the City نقش داشته است.

پروفایلی در سال 2005 در یک نشریه صنعتی، او را به عنوان مادری متاهل و پرمشغله که دو فرزند داشت و 13 و 9 ساله بودند، نشان داد.

دکمه بازگشت به بالا