افغانستان

محقق شناخته شده آمریکایی؛ طالبان رفتاری شبیه به دولت‌ها ندارند

ماروین واینبام، محقق برجسته امور افغانستان در موسسه خاورمیانه مستقر در واشنگتن در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، طالبان همانند دولت‌ها رفتار نمی‌کند.

آقای واینبام تاکید ورزید که جامعه جهانی نسبت به افغان‌های قحطی‌زده نگران است و قصد تعامل با طالبان را دارد، اما این گروه همانند دولت‌ها رفتار نمی‌کند.

او گفت، طالبان یک رژیم عادی نیست و جامعه جهانی نمی‌تواند افغانستان را رها کند، چرا که میلیون‌ها مردم قحطی‌زده رنج خواهند کشید، اما طالبان همانند دولت‌ها رفتار نمی‌کند.

وی تاکید ورزید که واشنگتن در حال حاضر پیرامون افزایش فشار بر طالبان بحث‌هایی را مطرح کرده، اما به نظر می‌رسد که فشار بر این گروه نمی‌تواند موثر باشد.

آقای واینبام ادامه داد، تلاش‌های جامعه جهانی برای تغییر سیاست‌های طالبان تا هنوز به نتیجه نرسیده اما گزارش دیدار نخست وزیر قطر با رهبر طالبان این امیدواری را ایجاد کرده که رهبران این گروه آماده هستند تا به مشورت‌های خارجی گوش بدهند.

محقق امور افغانستان در موسسه خاورمیانه مستقر در واشنگتن در انتها اطمینان داد که جامعه جهانی در برابر طالبان تسلیم نمی‌شود و خواسته‌های خود را بار دیگر بیان می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا